Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”) |
m (zamienił w treści „Wls” na „WLs”) |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Przebieg służby Infobox | {{Przebieg służby Infobox | ||
| − | |typ_fabryczny_pojazdu = [[ | + | |typ_fabryczny_pojazdu = [[WLs150]] |
|numer_seryjny_pojazdu = 7208 | |numer_seryjny_pojazdu = 7208 | ||
|grafika = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]] | |grafika = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]] | ||
| Linia 39: | Linia 39: | ||
|10_stacjonowanie = | |10_stacjonowanie = | ||
|10_okres_stacjonowania = | |10_okres_stacjonowania = | ||
| − | |1_oznaczenie = [[ | + | |1_oznaczenie = [[WLs150]]-7208 (?) |
|1_rok = 1966-1968 | |1_rok = 1966-1968 | ||
|2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 | ||
Wersja z 20:36, 15 gru 2013
| WLs150 7208 | |
| Rok produkcji | 1966 |
| Stan | sprawna
|
| Obecne oznaczenie | Lyd1-226 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | MKW Sochaczew |
| Obecny (ostatni) typ silnika | 5DSR150 Wola |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785mm | 1966 |
| 750mm | 1968
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice | 1966-ok.1968*** |
| Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ok.1968*** |
| Kazimierza Wielka | 1968-1974 |
| Karczmiska | 1974-1978 |
| Kazimierza Wielka | 1978-1985 |
| MKW Sochaczew | od 1985
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| WLs150-7208 (?) | 1966-1968 |
| Lyd1-226 | od 1968
|
| ' | |
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
.
Źródła
- http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html