Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(uzupełnienie i przypis) |
(uzup.) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
− | + | |Opis=Przynajmniej od 2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. <br> | |
− | |Opis=Przynajmniej od 2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej<ref>Marek Malczewski: '' | + | W niektórych źródłach numer 1817<ref>"Świat Kolei" 4/2001, s. 30</ref>, lecz według B. Pokropińskiego w Pogalewie była 1847<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. |
− | ]]</ref> | + | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2001}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2001|nadal}} |
− | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2001}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa|2001|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}} | ||
}} | }} |
Wersja z 17:51, 8 wrz 2022
<<< WLs50
WLs50 1847
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
b/d
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Nieznany
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | 1966 | - | 2001 |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2001 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1966 | - | nadal |
Oznaczenie
b/d | b/d | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Przynajmniej od 2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna[1]. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy WLs40-1053[2].
W niektórych źródłach numer 1817[3], lecz według B. Pokropińskiego w Pogalewie była 1847[4].
Galeria
Źródła
- ↑ Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ "Świat Kolei" 4/2001, s. 30
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161