Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(wreszcie właściwe zdjęcia i opis)
Linia 5: Linia 5:
 
|Numer=1847
 
|Numer=1847
 
|Rok produkcji=1966
 
|Rok produkcji=1966
|Ostatnie oznaczenie=b/d
+
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni typ silnika=Nieznany
 
|Ostatni typ silnika=Nieznany
Linia 12: Linia 12:
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. Przed 2019 zakryte fartuchami zestawy kołowe i dodane lusterka. W 2024 sprawna.<br>
+
|Uwagi=Żaluzja w obramowowaniu z przodu maski, daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin, dodatkowe pomosty z przodu i tyłu. Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami
W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
+
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Najpóźniej od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, w 2001 sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Nietypowe elementy: żaluzja w obramowowaniu z przodu maski (z przymocowaną podkową), dodane daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br>
 +
W niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
|Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg
+
|Grafika=WKW 2024 DSC05633.jpg
|Foto1=Muzeum wasko torowki 01.jpg
+
|Opis grafiki=WKW 3 w maju 2024
|Opis1=Płociczno, 2009
+
|Foto1=WKW 2024 105440330.jpg
|Foto2=WLS40, WKW.jpg
+
|Opis1=WKW 3 w maju 2024
|Opis2=Płociczno, 2019
 
 
}}
 
}}

Wersja z 08:30, 9 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1847

Stan: sprawna

WKW 2024 DSC05633.jpg

WKW 3 w maju 2024

Rok produkcji

1966

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WKW 3

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Nieznany

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1966 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm 1966 - nadal

Oznaczenie

brak 1966 - b/d
WKW 3 b/d - nadal

Dodatkowe informacje

Żaluzja w obramowowaniu z przodu maski, daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin, dodatkowe pomosty z przodu i tyłu. Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2]. Najpóźniej od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, w 2001 sprawna[3]. Nietypowe elementy: żaluzja w obramowowaniu z przodu maski (z przymocowaną podkową), dodane daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka[4]. W 2024 sprawna.
W niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817[5].

Galeria