Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(ostateczne fakty :)
(uzup.)
Linia 7: Linia 7:
 
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
|Ostatni typ silnika=Andoria S324HL
+
|Ostatni typ silnika=S324HL
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
Linia 13: Linia 13:
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.
 
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref> (w niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>). Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej,  sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br>
+
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref> (w niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>). Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej,  sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br>
Kolor zielony, czoło (żaluzja) czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V (lokomotywa znana jako "czerwona"). Na żaluzji przymocowana podkowa. Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. <br>
+
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. <br>
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}
Linia 22: Linia 22:
 
|Foto1=WKW 2024 105440330.jpg
 
|Foto1=WKW 2024 105440330.jpg
 
|Opis1=WKW 3 w maju 2024
 
|Opis1=WKW 3 w maju 2024
 +
|Foto2=WKW 20204 105558596.jpg
 +
|Opis2=WKW 3 w maju 2024
 
}}
 
}}

Wersja z 16:21, 10 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1847

Stan: sprawna

WKW 2024 DSC05633.jpg

WKW 3 w maju 2024

Rok produkcji

1966

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WKW 3

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1966 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm 1966 - nadal

Oznaczenie

brak 1966 - b/d
WKW 3 b/d - nadal

Dodatkowe informacje

Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2] (w niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817[3]). Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna[4]. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami[5]. W 2024 sprawna.
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).
Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne.

Galeria