Tabor:Lw-01197: Różnice pomiędzy wersjami
(ulepszenia i uzup.) |
(pora na właściwą identyfikację :) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |Stan= | + | |Stan=Sprawna |
|Producent=ZNTK Poznań | |Producent=ZNTK Poznań | ||
|Typ=WLs50 | |Typ=WLs50 | ||
|Numer=2230 | |Numer=2230 | ||
|Rok produkcji=1973 | |Rok produkcji=1973 | ||
− | |Ostatnie oznaczenie= | + | |Ostatnie oznaczenie=WKW 4 |
|Ostatni rozstaw=600 mm | |Ostatni rozstaw=600 mm | ||
|Ostatni typ silnika=S324HL | |Ostatni typ silnika=S324HL | ||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
− | |Uwagi=Na zewnątrz | + | |Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658. |
− | |Opis= | + | |Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br> |
− | + | Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Przynajmniej od 2012 dodane fartuchy boczne. Prawdopodobnie budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|nr 1053]], stąd lokomotywa była tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref>. Obecnie (od 2015/17?) lokomotywa posiada budkę z tabliczkami zewnętrznymi lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] i bywa tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br> | |
+ | |||
+ | Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (przynajmniej od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku, pomosty z przodu i tyłu (przynajmniej od 2012), lusterka boczne. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 dodany między 2015 a 2017. | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}} | ||
− | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|Obecnie}} | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}} |
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1973|Obecnie}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1973|Obecnie}} | ||
− | |Grafika= | + | |Grafika=WLS40, WKW cropped.jpg |
− | |Foto1= | + | |Opis grafiki=2019 rok |
− | |Opis1= | + | |Foto1=Muzeum wasko torowki 01.jpg |
− | |Foto2= | + | |Opis1=Płociczno, 2009 rok |
− | |Opis2= | + | |Foto2=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg |
− | |Foto3= | + | |Opis2=Płociczno, 2009 rok |
− | |Opis3= | + | |Foto3=Płociczno - stacja kolejki - panoramio.jpg |
− | |Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie | + | |Opis3=Płociczno, 2012 rok |
− | |Opis4=WLs50-2230 | + | |Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG |
+ | |Opis4=Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|WLs50-1658]] | ||
}} | }} |
Wersja z 20:30, 10 maj 2024
<<< WLs50
WLs50 2230
Stan: sprawna
Rok produkcji
1973
Producent
ZNTK Poznań
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
WKW 4
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S324HL
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Boroszów" | 1973 | - | b/d |
Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa | b/d | - | b/d |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2002 | - | obecnie |
Rozstaw
600 mm | 1973 | - | Obecnie |
Oznaczenie
Brak | b/d | - | b/d |
WKW 4 | ok. 2016 | - | Obecnie |
Dodatkowe informacje
Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.
Szczegółowy opis i uwagi
Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego[1]. Numer 2230/73 wg tabliczek[2]. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.
Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym[2]. Przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Przynajmniej od 2012 dodane fartuchy boczne. Prawdopodobnie budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy nr 1053, stąd lokomotywa była tak identyfikowana[3]. Obecnie (od 2015/17?) lokomotywa posiada budkę z tabliczkami zewnętrznymi lokomotywy nr 1658 i bywa tak identyfikowana[4]. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie 1658.
Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (przynajmniej od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".
Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku, pomosty z przodu i tyłu (przynajmniej od 2012), lusterka boczne. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 dodany między 2015 a 2017.
Galeria
Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie WLs50-1658
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 164
- ↑ 2,0 2,1 "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html
- ↑ http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html