Tabor:Lw-01197: Różnice pomiędzy wersjami
(pora na właściwą identyfikację :) |
(drobne ulepsz.) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658. | |Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658. | ||
|Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br> | |Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br> | ||
− | Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. | + | Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Jeszcze przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Od 2012 koła zasłonięte fartuchami bocznymi. Budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] (odczytywana także jako 1053), stąd lokomotywa była też tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref><ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br> |
− | Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V ( | + | Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem, detalami i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku. Od 2012 dodane pomosty z przodu i tyłu i prawe lusterko, potem lewe. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 namalowany między 2015 a 2017. |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}} |
Wersja z 23:09, 10 maj 2024
<<< WLs50
WLs50 2230
Stan: sprawna
Rok produkcji
1973
Producent
ZNTK Poznań
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
WKW 4
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S324HL
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Boroszów" | 1973 | - | b/d |
Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa | b/d | - | b/d |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2002 | - | obecnie |
Rozstaw
600 mm | 1973 | - | Obecnie |
Oznaczenie
Brak | b/d | - | b/d |
WKW 4 | ok. 2016 | - | Obecnie |
Dodatkowe informacje
Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.
Szczegółowy opis i uwagi
Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego[1]. Numer 2230/73 wg tabliczek[2]. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.
Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym[2]. Jeszcze przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Od 2012 koła zasłonięte fartuchami bocznymi. Budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy nr 1658 (odczytywana także jako 1053), stąd lokomotywa była też tak identyfikowana[3][4]. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie 1658.
Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem, detalami i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".
Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku. Od 2012 dodane pomosty z przodu i tyłu i prawe lusterko, potem lewe. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 namalowany między 2015 a 2017.
Galeria
Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie WLs50-1658
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 164
- ↑ 2,0 2,1 "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html
- ↑ http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html