Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(ulepszenia)
(drobne uzup.)
Linia 7: Linia 7:
 
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
|Ostatni typ silnika=S324HL
+
|Ostatni typ silnika=S324HS
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
Linia 15: Linia 15:
 
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br><br>
 
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br><br>
  
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021<ref>https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk</ref>. Według informacji kolei, obecnie silnik S324HS. <br>
+
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021<ref>https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk</ref>.  
 +
 
 +
Silnik S324HL, wymieniony na S324HS nr 8695/1969 (przed 2024). <br>
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}}

Wersja z 19:19, 4 wrz 2024


<<< WLs50

WLs50 1847

Stan: sprawna

WKW 2024 DSC05633.jpg

WKW 3 w maju 2024

Rok produkcji

1966

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WKW 3

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HS

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1966 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm 1966 - nadal

Oznaczenie

brak 1966 - b/d
WKW 3 b/d - nadal

Dodatkowe informacje

Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2]. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817[3]. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej[4]. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami[5]. W 2024 sprawna.

Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).
Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021[6]. Silnik S324HL, wymieniony na S324HS nr 8695/1969 (przed 2024).

Galeria