WLs40 1697
<<< WLs40
WLs40 1697
Stan: sprawna
Rok produkcji
1957
Podtyp
WLs50
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
brak
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Firma "Trans-Stal" w Bygoszczy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
S324HL
Użytkownik
Firma "Trans-Stal" w Bydgoszczy
Właściciel
Firma "Trans-Stal" w Bydgoszczy
Stacjonowanie
| Fabryka Tektury w Tarnówce koło Ptuszy | 1959 | - | 2006 |
| Firma "Trans-Stal" w Bydgoszczy | 2006 | - | nadal |
Rozstaw
| 600 mm | 1957 | - | nadal |
Oznaczenie
| brak | b/d | - | nadal |
Dodatkowe informacje
- Wg deklaracji właściciela maszyna, choć ustawiona na pomniku jest utrzymywana w stanie sprawności technicznej
- 1957 rok jako produkcji jest podany na tabliczce fabrycznej prawdopodobnie błędnie - numer seryjny wskazuje na rok 1965 (tak jak maszyny z sąsiednimi numerami fabrycznymi)
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa stoi obecnie jako pomnik przed budynkiem firmy Trans-Stal w Bydgoszczy. Została naprawiona przy użyciu części z dwóch innych maszyn - WLs40-885 i WLs40-1159. W przyszłości ma dla niej być wybudowany tor do jazdy.
| WLs40 1697 | |
| Rok produkcji | 1957[1] |
| Stan | Pomnik (sprawna)
|
| Obecne oznaczenie | brak |
| Miejsce obecnego stacjonowania | Bydgoszcz, teren firmy Trans-Mot |
| Obecny (ostatni) typ silnika | S324HL |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 600mm | 1957[1]
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Fabryka Tektury w Tarnówce koło Ptuszy | 1959-2006 |
| Bydgoszcz, teren firmy Trans-Mot | od 2006
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| WLS-40-1159 | od 1961
|
| ' | |
WLs40-1697 stoi obecnie jako pomnik przed budynkiem firmy Trans-Stal w Bydgoszczy. Według właściciela lokomotywa jest jednak sprawna. Została naprawiona przy użyciu części z dwóch innych maszyn - WLs40-885 i WLs40-1159. W przyszłości ma dla niej być wybudowany tor do jazdy.
Źródła
- Informacje zebrane przez Artura Labuddę
- ↑ 1957 rok jako produkcji jest podany na tabliczce fabrycznej prawdopodobnie błędnie - numer seryjny wskazuje na rok 1965 (tak jak maszyny z sąsiednimi numerami fabrycznymi)