Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo)

Z Enkol
< Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki‎ | Brudnopis
Wersja z dnia 20:57, 6 sie 2016 autorstwa Jacek Fink-Finowicki (dyskusja | edycje) (1929 - przygotówka)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.

W 1929 roku wydano 13 numerów o łącznej objętości 160 stron

Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.

Numer 1

Numer 2

Numer 3

Numer 4

Numer 5

Numer 6

Numer 7

Numer 8

Numer 9

Numer 10

Numer 11

Numer 12

Numer 13


Spis rzeczy

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
137 Inż. St. Felsz. Zacieki rur płomiennych 1929 1 1 *
138 S. K. Pompa wodna „Dabeg” 1929 1 4 *
139 Kr. Katastrofa pod st. Dinvoodie w Anglji 1929 1 6 *
140 Inż. Z. Skarbek-Leszczyński Wagony akumulatorowo-motorowe 1929 2 9 *
141 K. Zdolność konkurencyjna wagonów motorowych 1929 2 18
142 K. Pośpieszne wagony elektro-motorowe 1929 2 18
143 Kr. Wagon motorowy parowy 1929 2 19
144 Bibljoteczka elektrotechniczna 1929 2 20
145 Inż. W. F. O naszej sygnalizacji 1929 3 21 *
146 K. Optyczne oddziaływanie na bieg pociągu 1929 3 29 *
147 Kr. Powtarzacze optyczne sygnałów na parowozach i samoczynne zmniejszanie szybkości 1929 3 31
148 A. Chmielewski Usterki sygnalizacyjne 1929 3 32
149 R (edaktor) Nowy rodzaj sygnału świetlnego 1929 3 32
150 Inż. F…g Międzynarodowa konferencja opałowa 1929 4 33
151 Kr. Nowy niezwykły parowóz 1929 4 35 *
152 Inż. St. Nehring Książki o hamulcach: „Samoczynny szybkodziałający hamulec Knorra" nap. Inż. M. Furgang 1929 4 40
153 Inż. St. Nehring Książki o hamulcach: „Podręcznik dla drużyn parowozowych" nap. A. Grzesikowski, technik 1929 4 41
154 Inż. St. Nehring Książki o hamulcach: „Hamulce kolejowe” 1929 4 43
155 Inż. St. Kruszewski Piękno w kolejnictwie 1929 5 45 *
156 Inż. Lucjan Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze syst. Knorr’a. Obsługa i konserwacja 1929 5 48
157 Inż. W. F. O czerwonem świetle sygnałowem 1929 5 50
158 R (edaktor) Mróz i śnieżyce 1929 5 51 *
159 A. Chmielewski Przyczyna psucia się zaworów wyrównawczych i Rikura 1929 5 52 *
160 Kr. Stalowe dymnice 1929 5 53 *
161 R (edaktor) Katastrofa kolejowa w Ashchurch 1929 5 55 *
162 Reklama sportowa 1929 5 56 *
163 Inż. F…g Stopniowe odhamowywanie 1929 6 57 *
164 S. Parowóz wysokoprężny syst. Schmidta-Henschla 1929 6 61 *
165 S. K. Wiek parowozu 1929 6 63
166 Masz. St. Godlewski O przyrządach „Dultza” 1929 6 64
167 r. Obrazek z Cejlonu 1929 6 65 *
168 A. Chmielewski Sprawdzanie szczelności hamulców automatycznych 1929 6 66 *
169 Inż. F. Instalacja kotłów stałych w parowozowni 1929 6 67
170 S. Sygnały na przejazdach 1929 6 68
171 Redakcja Konkurs piękności parowozu na Polskich Kolejach Państwowych 1929 6 68
172 Inż. St. Nehring Hamulcowe pompy powietrzne 1929 7 69 *
173 S. Kr. Parowozy opalane pyłem węglowym 1929 7 71 *
174 Br. Cieśliński O panwiach maźnicznych 1929 7 76 *
175 K. Rywale we współpracy 1929 7 77 *
176 r. Przenośny dźwig 1929 7 78 *
177 R (edaktor) Centralna stacja kolejowa w Lipsku 1929 7 79
178 r. Olbrzymi dworzec kolejowy 1929 7 79 *
179 Pomocnik maszynisty Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej 1929 7 80
180 Redakcja Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej 1929 7 80
181 Inż. W. F. Przyleganie kół do szyn. Piasecznice parowozowe . 1929 8 81 *
182 O pierwszych parowozach 1929 8 86
183 Kr. Walczaki kotłowe na wysokie ciśnienia 1929 8 86 *
184 r. Długość pociągu z 1000 tonn węgla 1929 8 89
185 K. Przyczynek do piękna w kolejnictwie 1929 8 90 *
186 r. Amerykańskie parowozy towarowe z lat ostatnich 1929 8 91
187 Kolej zębata w Brazylji 1929 8 92 *
188 Inż. R. Zakrzewski Siła pociągowa, praca i moc parowozu 1929 9 93 *
189 s. Katastrofa kolejowa 1929 9 105 *
190 Parowóz francuski dziś a przed 50 laty 1929 9 105 *
191 s. Modna budowa parowozów 1929 9 107 *
192 r. Woda mydlana, jako smar do pomp powietrznych 1929 9 107
193 Tendrzak z dźwigiem 1929 9 108 *
194 Ludwik Kruk Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej 1929 9 108
195 Redakcja Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej 1929 9 108
196 Masz.Wł.Daszkiewicz Przyrząd samoczynnie hamujący i alarmujący przy przejechaniu sygnału „stój" 1929 10 109 *
197 Redakcja Technika parowozowa na Wystawie Poznańskiej 1929 10 112
198 S. K. Radjo i telefon na usługach przetoków 1929 10 114
199 S. Hamulce ciągłe w pociągach towarowych 1929 10 115
200 R (edaktor) Parowozy lilipucie 1929 10 117 *
201 r. Brazylijski pociąg naftowy 1929 10 118 *
202 S. Australijski parowóz Garatta 1929 10 118 *
203 K. Pierwszy parowóz amerykański 1929 10 120 *
204 S. K. Austryjackie najszybsze parowozy 1929 11 121 *
205 J. W sprawie opóźnień pociągów dalekobieżnych 1929 11 124
206 K. Domy wypoczynkowe 1929 11 126 *
207 s. Oddymianie parowozowni 1929 11 129 *
208 k. Od kiedy parowozy gwiżdżą 1929 11 129
209 r. Samolot i parowóz w przewozie podróżnych 1929 11 130 *
210 r. Ciężki amerykański parowóz 1929 11 130
211 R (edaktor) Transport parowozów przez morze 1929 11 131 *
212 K. Stacja kolejowa w nocy 1929 11 132 *
213 Inż. Z. Skarbek-Leszczyński Rozrząd pary w maszynie parowozu za pomocą zaworów 1929 12 133 *
214 A. Chmielewski W sprawie ogrzewania pociągów osobowych 1929 12 141
215 K. Doszkalanie 1929 12 142 *
216 r. Ciśnienie pary 110 atm. 1929 12 143
217 v. Katastrofa 1929 12 143 *
218 I. Ocena książki: „Gospodarka cieplna na parowozie i w kotłowni” nap. inż. St. Felsz 1929 12 144
219 Inż. L Strausfogel Zestawy kołowe w taborze kolejowym 1929 13 145 *
220 Redakcja Rozwiązanie konkursu piękności parowozu 1929 13 156 *
221 Inż. Z. Skarbek-Leszczyński Zagadnienie samoczynnego zmniejszania szybkości biegu 1929 13 158
222 R (edaktor) Wybuchy kotłów parowozowych 1929 13 160

Kategoria:Archiwum - Technika Parowozowa