Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo)
Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1929 roku wydano 13 numerów o łącznej objętości 160 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1
- TechnikaParow 1929 01 001.jpg
Strona 1
- TechnikaParow 1929 01 002.jpg
Strona 2
- TechnikaParow 1929 01 003.jpg
Strona 3
- TechnikaParow 1929 01 004.jpg
Strona 4
- TechnikaParow 1929 01 005.jpg
Strona 5
- TechnikaParow 1929 01 006.jpg
Strona 6
- TechnikaParow 1929 01 007.jpg
Strona 7
- TechnikaParow 1929 01 008.jpg
Strona 8
Numer 2
- TechnikaParow 1929 02 009.jpg
Strona 9 (1)
- TechnikaParow 1929 02 010.jpg
Strona 10 (2)
- TechnikaParow 1929 02 011.jpg
Strona 11 (3)
- TechnikaParow 1929 02 012.jpg
Strona 12 (4)
- TechnikaParow 1929 02 013.jpg
Strona 13 (5)
- TechnikaParow 1929 02 014.jpg
Strona 14 (6)
- TechnikaParow 1929 02 015.jpg
Strona 15 (7)
- TechnikaParow 1929 02 016.jpg
Strona 16 (8)
- TechnikaParow 1929 02 017.jpg
Strona 17 (9)
- TechnikaParow 1929 02 018.jpg
Strona 18 (10)
- TechnikaParow 1929 02 019.jpg
Strona 19 (11)
- TechnikaParow 1929 02 020.jpg
Strona 20 (12)
Numer 3
- TechnikaParow 1929 03 021.jpg
Strona 21 (1)
- TechnikaParow 1929 03 022.jpg
Strona 22 (2)
- TechnikaParow 1929 03 023.jpg
Strona 23 (3)
- TechnikaParow 1929 03 024.jpg
Strona 24 (4)
- TechnikaParow 1929 03 025.jpg
Strona 25 (5)
- TechnikaParow 1929 03 026.jpg
Strona 26 (6)
- TechnikaParow 1929 03 027.jpg
Strona 27 (7)
- TechnikaParow 1929 03 028.jpg
Strona 28 (8)
- TechnikaParow 1929 03 029.jpg
Strona 29 (9)
- TechnikaParow 1929 03 030.jpg
Strona 30 (10)
- TechnikaParow 1929 03 031.jpg
Strona 31 (11)
- TechnikaParow 1929 03 032.jpg
Strona 32 (12)
Numer 4
- TechnikaParow 1929 04 033.jpg
Strona 33 (1)
- TechnikaParow 1929 04 034.jpg
Strona 34 (2)
- TechnikaParow 1929 04 035.jpg
Strona 35 (3)
- TechnikaParow 1929 04 036.jpg
Strona 36 (4)
- TechnikaParow 1929 04 037.jpg
Strona 37 (5)
- TechnikaParow 1929 04 038.jpg
Strona 38 (6)
- TechnikaParow 1929 04 039.jpg
Strona 39 (7)
- TechnikaParow 1929 04 040.jpg
Strona 40 (8)
- TechnikaParow 1929 04 041.jpg
Strona 41 (9)
- TechnikaParow 1929 04 042.jpg
Strona 42 (10)
- TechnikaParow 1929 04 043.jpg
Strona 43 (11)
- TechnikaParow 1929 04 044.jpg
Strona 44 (12)
Numer 5
- TechnikaParow 1929 05 045.jpg
Strona 45 (1)
- TechnikaParow 1929 05 046.jpg
Strona 46 (2)
- TechnikaParow 1929 05 047.jpg
Strona 47 (3)
- TechnikaParow 1929 05 048.jpg
Strona 48 (4)
- TechnikaParow 1929 05 049.jpg
Strona 49 (5)
- TechnikaParow 1929 05 050.jpg
Strona 50 (6)
- TechnikaParow 1929 05 051.jpg
Strona 51 (7)
- TechnikaParow 1929 05 052.jpg
Strona 52 (8)
- TechnikaParow 1929 05 053.jpg
Strona 53 (9)
- TechnikaParow 1929 05 054.jpg
Strona 54 (10)
- TechnikaParow 1929 05 055.jpg
Strona 55 (11)
- TechnikaParow 1929 05 056.jpg
Strona 56 (12)
Numer 6
- TechnikaParow 1929 06 057.jpg
Strona 57 (1)
- TechnikaParow 1929 06 058.jpg
Strona 58 (2)
- TechnikaParow 1929 06 059.jpg
Strona 59 (3)
- TechnikaParow 1929 06 060.jpg
Strona 60 (4)
- TechnikaParow 1929 06 061.jpg
Strona 61 (5)
- TechnikaParow 1929 06 062.jpg
Strona 62 (6)
- TechnikaParow 1929 06 063.jpg
Strona 63 (7)
- TechnikaParow 1929 06 064.jpg
Strona 64 (8)
- TechnikaParow 1929 06 065.jpg
Strona 65 (9)
- TechnikaParow 1929 06 066.jpg
Strona 66 (10)
- TechnikaParow 1929 06 067.jpg
Strona 67 (11)
- TechnikaParow 1929 06 068.jpg
Strona 68 (12)
Numer 7
- TechnikaParow 1929 07 069.jpg
Strona 69 (1)
- TechnikaParow 1929 07 070.jpg
Strona 70 (2)
- TechnikaParow 1929 07 071.jpg
Strona 71 (3)
- TechnikaParow 1929 07 072.jpg
Strona 72 (4)
- TechnikaParow 1929 07 073.jpg
Strona 73 (5)
- TechnikaParow 1929 07 074.jpg
Strona 74 (6)
- TechnikaParow 1929 07 075.jpg
Strona 75 (7)
- TechnikaParow 1929 07 076.jpg
Strona 76 (8)
- TechnikaParow 1929 07 077.jpg
Strona 77 (9)
- TechnikaParow 1929 07 078.jpg
Strona 78 (10)
- TechnikaParow 1929 07 079.jpg
Strona 79 (11)
- TechnikaParow 1929 07 080.jpg
Strona 80 (12)
Numer 8
- TechnikaParow 1929 08 081.jpg
Strona 81 (1)
- TechnikaParow 1929 08 082.jpg
Strona 82 (2)
- TechnikaParow 1929 08 083.jpg
Strona 83 (3)
- TechnikaParow 1929 08 084.jpg
Strona 84 (4)
- TechnikaParow 1929 08 085.jpg
Strona 85 (5)
- TechnikaParow 1929 08 086.jpg
Strona 86 (6)
- TechnikaParow 1929 08 087.jpg
Strona 87 (7)
- TechnikaParow 1929 08 088.jpg
Strona 88 (8)
- TechnikaParow 1929 08 089.jpg
Strona 89 (9)
- TechnikaParow 1929 08 090.jpg
Strona 90 (10)
- TechnikaParow 1929 08 091.jpg
Strona 91 (11)
- TechnikaParow 1929 08 092.jpg
Strona 92 (12)
Numer 9
- TechnikaParow 1929 09 093.jpg
Strona 93 (1)
- TechnikaParow 1929 09 094.jpg
Strona 94 (2)
- TechnikaParow 1929 09 095.jpg
Strona 95 (3)
- TechnikaParow 1929 09 096.jpg
Strona 96 (4)
- TechnikaParow 1929 09 097.jpg
Strona 97 (5)
- TechnikaParow 1929 09 098.jpg
Strona 98 (6)
- TechnikaParow 1929 09 099.jpg
Strona 99 (7)
- TechnikaParow 1929 09 100.jpg
Strona 100 (8)
- TechnikaParow 1929 09 101.jpg
Strona 101 (9)
- TechnikaParow 1929 09 102.jpg
Strona 102 (10)
- TechnikaParow 1929 09 103.jpg
Strona 103 (11)
- TechnikaParow 1929 09 104.jpg
Strona 104 (12)
- TechnikaParow 1929 09 105.jpg
Strona 105 (13)
- TechnikaParow 1929 09 106.jpg
Strona 106 (14)
- TechnikaParow 1929 09 107.jpg
Strona 107 (15)
- TechnikaParow 1929 09 108.jpg
Strona 108 (16)
Numer 10
- TechnikaParow 1929 10 109.jpg
Strona 109 (1)
- TechnikaParow 1929 10 110.jpg
Strona 110 (2)
- TechnikaParow 1929 10 111.jpg
Strona 111 (3)
- TechnikaParow 1929 10 112.jpg
Strona 112 (4)
- TechnikaParow 1929 10 113.jpg
Strona 113 (5)
- TechnikaParow 1929 10 114.jpg
Strona 114 (6)
- TechnikaParow 1929 10 115.jpg
Strona 115 (7)
- TechnikaParow 1929 10 116.jpg
Strona 116 (8)
- TechnikaParow 1929 10 117.jpg
Strona 117 (9)
- TechnikaParow 1929 10 118.jpg
Strona 118 (10)
- TechnikaParow 1929 10 119.jpg
Strona 119 (11)
- TechnikaParow 1929 10 120.jpg
Strona 120 (12)
Numer 11
- TechnikaParow 1929 11 121.jpg
Strona 121 (1)
- TechnikaParow 1929 11 122.jpg
Strona 122 (2)
- TechnikaParow 1929 11 123.jpg
Strona 123 (3)
- TechnikaParow 1929 11 124.jpg
Strona 124 (4)
- TechnikaParow 1929 11 125.jpg
Strona 125 (5)
- TechnikaParow 1929 11 126.jpg
Strona 126 (6)
- TechnikaParow 1929 11 127.jpg
Strona 127 (7)
- TechnikaParow 1929 11 128.jpg
Strona 128 (8)
- TechnikaParow 1929 11 129.jpg
Strona 129 (9)
- TechnikaParow 1929 11 130.jpg
Strona 130 (10)
- TechnikaParow 1929 11 131.jpg
Strona 131 (11)
- TechnikaParow 1929 11 132.jpg
Strona 132 (12)
Numer 12
- TechnikaParow 1929 12 133.jpg
Strona 133 (1)
- TechnikaParow 1929 12 134.jpg
Strona 134 (2)
- TechnikaParow 1929 12 135.jpg
Strona 135 (3)
- TechnikaParow 1929 12 136.jpg
Strona 136 (4)
- TechnikaParow 1929 12 137.jpg
Strona 137 (5)
- TechnikaParow 1929 12 138.jpg
Strona 138 (6)
- TechnikaParow 1929 12 139.jpg
Strona 139 (7)
- TechnikaParow 1929 12 140.jpg
Strona 140 (8)
- TechnikaParow 1929 12 141.jpg
Strona 141 (9)
- TechnikaParow 1929 12 142.jpg
Strona 142 (10)
- TechnikaParow 1929 12 143.jpg
Strona 143 (11)
- TechnikaParow 1929 12 144.jpg
Strona 144 (12)
Numer 13
- TechnikaParow 1929 13 145.jpg
Strona 145 (1)
- TechnikaParow 1929 13 146.jpg
Strona 146 (2)
- TechnikaParow 1929 13 147.jpg
Strona 147 (3)
- TechnikaParow 1929 13 148.jpg
Strona 148 (4)
- TechnikaParow 1929 13 149.jpg
Strona 149 (5)
- TechnikaParow 1929 13 150.jpg
Strona 150 (6)
- TechnikaParow 1929 13 151.jpg
Strona 151 (7)
- TechnikaParow 1929 13 152.jpg
Strona 152 (8)
- TechnikaParow 1929 13 153.jpg
Strona 153 (9)
- TechnikaParow 1929 13 154.jpg
Strona 154 (10)
- TechnikaParow 1929 13 155.jpg
Strona 155 (11)
- TechnikaParow 1929 13 156.jpg
Strona 156 (12)
- TechnikaParow 1929 13 157.jpg
Strona 157 (13)
- TechnikaParow 1929 13 158.jpg
Strona 158 (14)
- TechnikaParow 1929 13 159.jpg
Strona 159 (15)
- TechnikaParow 1929 13 160.jpg
Strona 160 (16)
Spis rzeczy
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
137 | Inż. St. Felsz. | Zacieki rur płomiennych | 1929 | 1 | 1 | * |
138 | S. K. | Pompa wodna „Dabeg” | 1929 | 1 | 4 | * |
139 | Kr. | Katastrofa pod st. Dinvoodie w Anglji | 1929 | 1 | 6 | * |
140 | Inż. Z. Skarbek-Leszczyński | Wagony akumulatorowo-motorowe | 1929 | 2 | 9 | * |
141 | K. | Zdolność konkurencyjna wagonów motorowych | 1929 | 2 | 18 | |
142 | K. | Pośpieszne wagony elektro-motorowe | 1929 | 2 | 18 | |
143 | Kr. | Wagon motorowy parowy | 1929 | 2 | 19 | |
144 | – | Bibljoteczka elektrotechniczna | 1929 | 2 | 20 | |
145 | Inż. W. F. | O naszej sygnalizacji | 1929 | 3 | 21 | * |
146 | K. | Optyczne oddziaływanie na bieg pociągu | 1929 | 3 | 29 | * |
147 | Kr. | Powtarzacze optyczne sygnałów na parowozach i samoczynne zmniejszanie szybkości | 1929 | 3 | 31 | |
148 | A. Chmielewski | Usterki sygnalizacyjne | 1929 | 3 | 32 | |
149 | R (edaktor) | Nowy rodzaj sygnału świetlnego | 1929 | 3 | 32 | |
150 | Inż. F…g | Międzynarodowa konferencja opałowa | 1929 | 4 | 33 | |
151 | Kr. | Nowy niezwykły parowóz | 1929 | 4 | 35 | * |
152 | Inż. St. Nehring | Książki o hamulcach: „Samoczynny szybkodziałający hamulec Knorra" nap. Inż. M. Furgang | 1929 | 4 | 40 | |
153 | Inż. St. Nehring | Książki o hamulcach: „Podręcznik dla drużyn parowozowych" nap. A. Grzesikowski, technik | 1929 | 4 | 41 | |
154 | Inż. St. Nehring | Książki o hamulcach: „Hamulce kolejowe” | 1929 | 4 | 43 | |
155 | Inż. St. Kruszewski | Piękno w kolejnictwie | 1929 | 5 | 45 | * |
156 | Inż. Lucjan Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze syst. Knorr’a. Obsługa i konserwacja | 1929 | 5 | 48 | |
157 | Inż. W. F. | O czerwonem świetle sygnałowem | 1929 | 5 | 50 | |
158 | R (edaktor) | Mróz i śnieżyce | 1929 | 5 | 51 | * |
159 | A. Chmielewski | Przyczyna psucia się zaworów wyrównawczych i Rikura | 1929 | 5 | 52 | * |
160 | Kr. | Stalowe dymnice | 1929 | 5 | 53 | * |
161 | R (edaktor) | Katastrofa kolejowa w Ashchurch | 1929 | 5 | 55 | * |
162 | – | Reklama sportowa | 1929 | 5 | 56 | * |
163 | Inż. F…g | Stopniowe odhamowywanie | 1929 | 6 | 57 | * |
164 | S. | Parowóz wysokoprężny syst. Schmidta-Henschla | 1929 | 6 | 61 | * |
165 | S. K. | Wiek parowozu | 1929 | 6 | 63 | |
166 | Masz. St. Godlewski | O przyrządach „Dultza” | 1929 | 6 | 64 | |
167 | r. | Obrazek z Cejlonu | 1929 | 6 | 65 | * |
168 | A. Chmielewski | Sprawdzanie szczelności hamulców automatycznych | 1929 | 6 | 66 | * |
169 | Inż. F. | Instalacja kotłów stałych w parowozowni | 1929 | 6 | 67 | |
170 | S. | Sygnały na przejazdach | 1929 | 6 | 68 | |
171 | Redakcja | Konkurs piękności parowozu na Polskich Kolejach Państwowych | 1929 | 6 | 68 | |
172 | Inż. St. Nehring | Hamulcowe pompy powietrzne | 1929 | 7 | 69 | * |
173 | S. Kr. | Parowozy opalane pyłem węglowym | 1929 | 7 | 71 | * |
174 | Br. Cieśliński | O panwiach maźnicznych | 1929 | 7 | 76 | * |
175 | K. | Rywale we współpracy | 1929 | 7 | 77 | * |
176 | r. | Przenośny dźwig | 1929 | 7 | 78 | * |
177 | R (edaktor) | Centralna stacja kolejowa w Lipsku | 1929 | 7 | 79 | |
178 | r. | Olbrzymi dworzec kolejowy | 1929 | 7 | 79 | * |
179 | Pomocnik maszynisty | Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej | 1929 | 7 | 80 | |
180 | Redakcja | Pytania i odpowiedzi: w sprawie czyszczenia wodnej kadzi tendrowej | 1929 | 7 | 80 | |
181 | Inż. W. F. | Przyleganie kół do szyn. Piasecznice parowozowe . | 1929 | 8 | 81 | * |
182 | – | O pierwszych parowozach | 1929 | 8 | 86 | |
183 | Kr. | Walczaki kotłowe na wysokie ciśnienia | 1929 | 8 | 86 | * |
184 | r. | Długość pociągu z 1000 tonn węgla | 1929 | 8 | 89 | |
185 | K. | Przyczynek do piękna w kolejnictwie | 1929 | 8 | 90 | * |
186 | r. | Amerykańskie parowozy towarowe z lat ostatnich | 1929 | 8 | 91 | |
187 | – | Kolej zębata w Brazylji | 1929 | 8 | 92 | * |
188 | Inż. R. Zakrzewski | Siła pociągowa, praca i moc parowozu | 1929 | 9 | 93 | * |
189 | s. | Katastrofa kolejowa | 1929 | 9 | 105 | * |
190 | – | Parowóz francuski dziś a przed 50 laty | 1929 | 9 | 105 | * |
191 | s. | Modna budowa parowozów | 1929 | 9 | 107 | * |
192 | r. | Woda mydlana, jako smar do pomp powietrznych | 1929 | 9 | 107 | |
193 | – | Tendrzak z dźwigiem | 1929 | 9 | 108 | * |
194 | Ludwik Kruk | Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej | 1929 | 9 | 108 | |
195 | Redakcja | Pytania i odpowiedzi: o parze ogrzewczej | 1929 | 9 | 108 | |
196 | Masz.Wł.Daszkiewicz | Przyrząd samoczynnie hamujący i alarmujący przy przejechaniu sygnału „stój" | 1929 | 10 | 109 | * |
197 | Redakcja | Technika parowozowa na Wystawie Poznańskiej | 1929 | 10 | 112 | |
198 | S. K. | Radjo i telefon na usługach przetoków | 1929 | 10 | 114 | |
199 | S. | Hamulce ciągłe w pociągach towarowych | 1929 | 10 | 115 | |
200 | R (edaktor) | Parowozy lilipucie | 1929 | 10 | 117 | * |
201 | r. | Brazylijski pociąg naftowy | 1929 | 10 | 118 | * |
202 | S. | Australijski parowóz Garatta | 1929 | 10 | 118 | * |
203 | K. | Pierwszy parowóz amerykański | 1929 | 10 | 120 | * |
204 | S. K. | Austryjackie najszybsze parowozy | 1929 | 11 | 121 | * |
205 | J. | W sprawie opóźnień pociągów dalekobieżnych | 1929 | 11 | 124 | |
206 | K. | Domy wypoczynkowe | 1929 | 11 | 126 | * |
207 | s. | Oddymianie parowozowni | 1929 | 11 | 129 | * |
208 | k. | Od kiedy parowozy gwiżdżą | 1929 | 11 | 129 | |
209 | r. | Samolot i parowóz w przewozie podróżnych | 1929 | 11 | 130 | * |
210 | r. | Ciężki amerykański parowóz | 1929 | 11 | 130 | |
211 | R (edaktor) | Transport parowozów przez morze | 1929 | 11 | 131 | * |
212 | K. | Stacja kolejowa w nocy | 1929 | 11 | 132 | * |
213 | Inż. Z. Skarbek-Leszczyński | Rozrząd pary w maszynie parowozu za pomocą zaworów | 1929 | 12 | 133 | * |
214 | A. Chmielewski | W sprawie ogrzewania pociągów osobowych | 1929 | 12 | 141 | |
215 | K. | Doszkalanie | 1929 | 12 | 142 | * |
216 | r. | Ciśnienie pary 110 atm. | 1929 | 12 | 143 | |
217 | v. | Katastrofa | 1929 | 12 | 143 | * |
218 | I. | Ocena książki: „Gospodarka cieplna na parowozie i w kotłowni” nap. inż. St. Felsz | 1929 | 12 | 144 | |
219 | Inż. L Strausfogel | Zestawy kołowe w taborze kolejowym | 1929 | 13 | 145 | * |
220 | Redakcja | Rozwiązanie konkursu piękności parowozu | 1929 | 13 | 156 | * |
221 | Inż. Z. Skarbek-Leszczyński | Zagadnienie samoczynnego zmniejszania szybkości biegu | 1929 | 13 | 158 | |
222 | R (edaktor) | Wybuchy kotłów parowozowych | 1929 | 13 | 160 |