Tabor:Lw-00227
| L45H 24327 | |
| Rok produkcji | 1981 |
| Stan | sprawny
|
| Obecne oznaczenie | HP-Lxd2-11 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
| Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785 mm | 1981
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
| Rudy | od 2012.01
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| HP-Lxd2-11 | 1981
|
| ' | |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela. Aktualnie jest nim firma Stalmag.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.
Istniejący do dziś fragment kolei wąskotorowej Huty Pokój służy wyłącznie do obsługi wielkiego pieca. A ze względu na to, że nie jest (i nie będzie) eksploatowany, także kolej nie funkcjonuje i najprawdopodobniej pod koniec roku 2011 zostanie zdemontowana.
Cechą charakterystyczną tej lokomotywy (podobnie jak i pozostałych dwóch Lxd2 będących w posiadaniu huty) jest brak instalacji hamulca zespolonego.