Ls75
Wersja z dnia 23:31, 4 kwi 2018 autorstwa Marek Szymański (dyskusja | edycje)
| Ls75 | |
| ' | |
| Przewoźnik | PKP, przemysł |
| Oznaczenie przewoźnika | Ls75/2Ls75 |
| Producent | Fablok |
| Lata budowy | 1959 - 1960 |
| Układ osi | B |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| Masa służbowa | 16,0 t |
| Nacisk osi na szyny | 8 t |
| Rozstaw osi skrajnych | 2500 mm |
| Średnica kół | 850 mm |
| Długość ze zderzakami | 6140 mm |
| Szerokość | 2970 mm |
| Wysokość | 3200 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 18 km/h
|
| Typ silnika spalinowego | S-324HL |
| Moc znamionowa | 55 kW (75 KM) |
| Zapas paliwa | 150 kg |
| Rodzaj przekładni | mechaniczna |
| System hamulca | Knorra i ręczny postojowy |
| Sterowanie wielokrotne | brak |
| System ogrzewania | brak |
Ls75 – lokomotywa spalinowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1959-1960. Wyprodukowano jedynie 20 sztuk w dwóch podtypach - Ls75 oraz 2Ls75.