Dyskusja użytkownika:Zgroza
Cześć! Witaj w serwisie Enkol.pl - cieszę się, że dołączyłeś do grona jego twórców. Jeśli masz doświadczenie jako Wikipedysta, to działalność na Enkolu nie będzie dla Ciebie kłopotem - nasz serwis korzysta z tego samego oprogramowania, co Wikipedia. Jeśli jednak nie masz wikipedystycznego doświadczenia, to służę pomocą i informacjami - pisz do mnie śmiało. Możesz też korzystać ze stron pomocy Enkolu oraz Wikipedii. No i to tyle tytułem wstępu. Aha, nadaję Ci uprawnienia redaktora, żebyś nie musiał marnować czasu na odróżnianie kotków od piesków przy każdej edycji. Pozdrawiam!
15:14, 16 sie 2014 (UTC)Twój nowy art
Fajny, z przyjemnością przeczytałem. Pogrzebię w materiałach, to może uda się co nieco ów artykuł rozbudować. I jeszcze jedno dodam - możesz swobodnie wykorzystywac na Enkolu zdjęcia z Wikmedia Commons (czyli z Wikipedii). Wstawiasz je do artykułu dokładanie tak samo, jak te, które mamy przesłane na Enkol. System po prostu automatycznie zasysa obrazek z Commons. Pozdrawiam.
02:07, 30 paź 2014 (UTC)Przypisy
Cześć! Mam taką prośbę: jak uzupełniasz albo zmieniasz informacje o lokomotywach - ich stanie, stacjonowaniu i tak dalej, to oprócz dodania pozycji do pozycji "źródła" wstaw proszę przy dodanej / zmienionej informacji przypis. Informacje o tym, jak wsatwiać przpisy znajdziesz np. na stronach pomocy Wikipedii, o tujtaj: Pomoc:Przypisy. Pozdrawiam serdecznie! 01:24, 21 paź 2015 (UTC)
Uprawnienia
Cześć, nadałem Ci uprawnienia administratora. Pozwala Ci to na zupełnie swobodne edytowania, przenoszenie, usuwanie, odtwarzanie i tak dalej. Bardzo proszę jednak o niezwykle ostrożne korzystanie z niektórych urządzeń administratorskich, szczególnie pozwalających na masowe edycje i masowe usuwanie - ich działanie jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe, do odwrócenia. Pozdrawiam!
21:59, 1 lis 2015 (UTC)Statystyka
Dobra robota! Pozdrawiam!
03:08, 26 lis 2015 (UTC)Spam bot
Cześć. Dzięki za czujność i wywalenie spamu. Niestety obecne zabezpieczenie antyspamowe nie jest całkowicie niezawodne, ale nie jest tragiczne. Raz na tydzień średno zdarza się jakiś spam, to się da znieść. A chcę utrzymać możliwość edytowania przez użytkowników niezarejestrowanych - szykujemy nowy projekt, który, jak mamy nadzieję, zwiększy znacząco popularność Enkolu :) Dobrego wieczoru!
17:54, 17 mar 2017 (CDT)- Raz jeszcze dziei za pomoc w walce z botami. Niestety ich aktywność się nasiliła do tego stopnia, ze trzeba było podjąć kroki zaradcze. jeśli czytasz forum wewnętrzne, to już wiesz, że zainstalowałem rozszerzenie, które, co prawda, nie zapobiegnie rejestrowaniu się botów, ale wyeliminuje niemal całkowicie tworzenie przez nie artykułów. A jeśli nie czytasz wewnętrznego forum, to zacznij :) Piszę tam o tym, co zrobiłem, jakie są plany i zamierzenia oraz o tym, co się robi, choć jeszcze tego na stronie nie widać. 3maj się, dobrej nocy! 17:06, 4 kwi 2017 (CDT)
Współpraca z innymi serwisami i inne plany na rok 2016
Cześć. Właśnie przeglądając forum nasze wpadłem na Twój wpis dotczący współpracy z Tomim czy "Bazą kolejową". Jasne, że oba serwisy są świetnymi źródłami danych. Ale na jakiej zasadzie współpraca miałaby wyglądać? Kopiowanie danych raczej nie ma sensu (no chyba, że ich właściciele zdecydowaliby się zintegrować z Enkolem, w co nie wierzę) - po co je duplikować? Uważam, że nie należy tworzyć bytów ponad potrzebę. Myślę, że sami mamy wystarczająco dużo unikatowych (w sensie - nie zebranych i udostępnionych nigdzie indziej), które moglibyśmy (ba, powinniśmy) obrobić i opublikować. Ja w tej chwili pracuję nad wykorzystaniem możliwości oprogramowania. M. in. wdrożyłem wyszukiwarkę dokumentów w Archiwum, stworzyliśmy też narzędzia do wpisywania książek do Biblioteki Enkolu oraz do przeszukiwania katalogu Biblioteki. Pracuję też nad opracowaniem informacji o lokomotywach w taki sposób żeby możliwe było ich przeszukiwanie oraz dynamiczne generowanie kwerend na stronach artykułów (np. zamiast wpisywać "z palca" tabelkę z wszystkimi lokomotywami użytkowanymi przez, dajmy na to, Prowincjonalną Kolej Gminną, będzie można na stronie wpisać kod kwerendy, który to zestawienie wygeneruje dynamicznie na podstawie danych pobranych ze sstron poszczególnych egzemplarzy lokomotyw. Więcej o tym napisałem na naszym forum: link do wątku. Opisałem tam też inne możliwości, które daje oprogramowanie, a których wykoyrzstania się uczę. BTW - podobne rozwiązania można by zastosowac dla tworzonego przez Ciebie spisu kolei cukrowniczych. Sądzę, że zdecydowanie ułatwiłoby to pracę i Tobie, i ewentualnie innym edytorom. Co Ty na to? Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji na forum. 22:30, 22 mar 2017 (CDT)
Plany 2017
Oprogramowanie daje możliwość automatycznego wygenerowania prostego infoboksa - wystarczy skorzystać z odpowiedniej strony specjalnej i wypełnić formularz. Jest też druga możliwość: można "z palca" stworzyć sobie dowolny infoboks i stworzyć formularz, który pozwoli go wypełniać bez konieczności grzebania w kodzie - za pomocą prostego formularza. Mamy wdrożone takie rozwiązanie - zajrzyj do Bilbioteki i kliknij "Dodaj książkę".
22:35, 23 mar 2017 (CDT)Artykuły o lokomotywach
Cześć. Chciałem się upewnić, czy zauważyłeś, że można je edytować za pomocą formularza, a nie bezpośredno przez dłubanie w kodzie. Na razie dostępne są obie opcje, ale docelowo, jak zakończę migrację wszystkich, to możliwość edytowania bezpośrednio kodu zostanie wyłączona. Tj. zdaje się, że dla osób posiadających status administratora będzie nadal dostępna, ale dla zwykłych userów będzie tylko przez formularz. I tak swoją drogą - zajrzyj w wolnej chwili na nasze wewnętrzne forum, tam dywagujemy nad szczegółami dot. podstron lokomotyw. Fajnie by było gydybs wyraził swoje zdanie na omawiane tematy. Pozdrawiam.
13:46, 5 cze 2017 (CDT)- Oczywiście chodzi tu głównie o wątek Stanu pojazdów - dobrze jakbyś zerknął krytycznym okiem i wyraził swoją opinię. 16:38, 5 cze 2017 (CDT)
Mały problem
Cześć. jeśli po 10 lipca dodawałeś jakieś nowe pozycje do tabeli kolei cukrownianych, to, najmocniej Cię przepraszam za to, ale te zmiany poszły się, khmmm, czochrać. Spowodowałem przypadkowo błąd na serwerze, który spowodował utratę danych i konieczność odtworzenia serwisu z kopii zapasowej. A ta była z 10 lipca. Bardzo proszę: nie bij za mocno :) Dobrej nocy!
01:25, 28 lip 2017 (UTC)Spisy taboru
Cześć. W zasadzie są już gotowe do "autoaktualizacji". Muszę jedynie wstawić na stronę właściwy kod kwerendy, a tabelka będzie się sama generowała w oparciu o dane wprowadzone do metryk poszczególnych pojazdów. Dobrze, że mi przypomniałeś, że mam się tym zając. Załatwię sprawę w ciągu najbliższych paru dni. Genralnie, jeśli chcesz, możesz zaktualizować ręcznie tabelkę, ale tabelka i tak przejdzie do historii wraz z wprowadzeniem kwerendy, co, jak wspomniałem wyżej, nastąpi wkrótce. Dobrego wieczoru.
23:19, 16 lut 2018 (UTC)- Cześć. Zgodnie z obietnicą zamieniłem tabelkę na kwerendę. Zmiany wprowadzone do metryki danego egzemplarza od razu będą widoczne w tabelce na stronie typu bez konieczności ręcznego aktualizowania tabelki. 16:22, 17 lut 2018 (UTC)
Lista cukrowni
Cześć Może umieścisz ten spis jako stronę na portalu, nie jako brudnopis? Powoli zabieramy się z PN za ujednolicanie nazw zakładów a nie wypada mi modyfikować rzeczy w czyimś brudnopisie.