WLs180 1
<<< WLs180
WLs180 1
Stan: złom
Rok produkcji
1969
Stan
Złom
Rok złomowania
2006
Ostatnie oznaczenie
WLs180-01
Ostatni rozstaw
785 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Złomowisko w Mielcu
Kraj stacjonowania
Ostatni typ silnika
Wola 6R1416
Stacjonowanie
Zakłady Azotowe w Chorzowie | 1969 | - | 1995 |
Huta Bobrek | 1995 | - | 2003 |
Złomowisko w Mielcu | 2003 | - | 2006 |
Rozstaw
785 mm | 1969 | - | 2006 |
Oznaczenie
WLs180-01 | 1969 | - | 2006 |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym.
Galeria
Źródła
WLs180 1 | |
Rok produkcji | 1969 |
Stan | złom |
Rok złomowania | 2006
|
Obecny (ostatni) typ silnika | H6 Wola |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1969
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Zakłady Azotowe Chorzów | 1969-1995 |
Huta Bobrek | 1995-2003 |
Złomowisko Mielec | 2003-2006
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
WLs180-01 | 1969
|
' |