Archiwum:Służbowy Rozkład Jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (1975)
Wprowadzenie
Niestety omawiany zeszyt został przygotowany dość niechlujnie - jest w nim sporo błędów, choć sporą część z nich da się rozpoznać i z dużym prawdopodobieństwem skorygować bez dodatkowych źródeł. Mimo tych błędów, mamy ciekawy obraz jak w 1975 roku wyglądał ruch na GKW.
Numeracja pociągów rządziła się poniższymi zasadami:
Numery | Opis poszczególnych cyfr |
---|---|
4-cyfrowe |
|
3-cyfrowe |
|
2-cyfrowe |
|
Załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał Mariusz Herchold.
Ruch pasażerski
Między Gliwicami Trynkiem i Rudami uruchamiano 6 par pociągów w dni robocze oraz 4 pary w dni wolne. Poza tym rozkład jazdy przewidywał 1 parę na osobne zarządzenie i 1 parę w okresie od 15 VI do 30 X 1975.
Wakacje 1975 były tym okresem, kiedy między przystankiem Bytom Wąsk. i Miasteczkiem Śl. Wąsk. uruchomiono przewozy turystyczne. W zeszycie przewidziano strony na rozkład jazdy, jednak prawdopodobnie do momentu oddania do druku nie podjęto decyzji o uruchamianiu tych pociągów, stąd brak samego rozkładu jazdy. Z "Kolei Wąskotorowych na Górnym Śląsku" K. Soidy wiadomo, że pociągi odjeżdżały z Bytomia Wąsk. o 07:50, 10:55 i 16:50.
Ruch towarowy
Do uruchamiania na sieci GKW przewidziane były 374 pociągi w dobie. Ruch rozkładał się na 5 rejonów następująco:
Numer rejonu | Stacja rejonowa | Wybrane stacje w rejonie | Uruchomienie |
---|---|---|---|
1 | Maciejkowice | Bytków, Katowice Szopienice Wąsk., Paulina | 145 pociągów |
2 | Bytom Karb Wąsk. | Chorzów Przeładownia, Miechowice, Posterunek Witczak | 90 pociągów |
3 | Repty | Huta Miasteczko, Piekary Śląskie Wąsk., Sucha Góra | 39 pociągów |
4 | Poręba Wąsk. | Huta Zygmunt, Maciejów Śląski, Ruda Wschodnia Wąsk. | 44 pociągi |
5 | Rudy | Gliwice Wąsk., Markowice Raciborskie Wąsk. | 56 pociągów |
To oczywiście nie znaczy, że wszystkie przewidziane zeszytem pociągi były w dobie uruchamiane i że żaden inny uruchamiany nie był. Po pierwsze, choć nie ma tego w uwagach, część tras wzajemnie się wykluczała (wyjeżdżały ze stacji o tej samej godzinie i np. jechały na różne bocznice), stąd w ramach planowania dyspozytorskiego i na podstawie zapotrzebowania podejmowano decyzję który pociąg danego dnia pojedzie. Po drugie, wspomniane zapotrzebowanie na przewozy dawało podstawę do podejmowania decyzji w ramach planowania dyspozytorskiego czy dany pociąg danego dnia w ogóle pojedzie. I wreszcie po trzecie, możliwe było uruchamianie pociągów nie objętych rocznym rozkładem jazdy na oddzielne zarządzenie a nawet na podstawie trasy opracowanej w ramach planowania dyspozytorskiego. Poza tym warto pamiętać o tym, że godziny odjazdów i przyjazdów nie były tak sztywno przestrzegane jak w ruchu pasażerskim.
Strona tytułowa i objaśnienia
- 1975 VII-41 000-000 okladka.jpg
- 1975 VII-41 000-001 zmiany skroty.jpg
- 1975 VII-41 002-003 skroty rodzaje.jpg
- 1975 VII-41 004-005 rodzaje symbole.jpg
- 1975 VII-41 006-007 popych pas-postanowienia.jpg
- 1975 VII-41 022-023 tow-obciazenia.jpg
- 1975 VII-41 024-025 tow-obciazenia-postanowienia.jpg
Rozkład jazdy pociągów pasażerskich
- 1975 VII-41 008-009 pas.jpg
- 1975 VII-41 010-011 pas.jpg
- 1975 VII-41 012-013 pas.jpg
- 1975 VII-41 014-015 pas.jpg
- 1975 VII-41 016-017 pas.jpg
- 1975 VII-41 018-019 pas.jpg
- 1975 VII-41 020-021 pas.jpg
Rozkład jazdy pociągów towarowych
- 1975 VII-41 026-027 tow.jpg
- 1975 VII-41 028-029 tow.jpg
- 1975 VII-41 030-031 tow.jpg
- 1975 VII-41 032-033 tow.jpg
- 1975 VII-41 034-035 tow.jpg
- 1975 VII-41 036-037 tow.jpg
- 1975 VII-41 038-039 tow.jpg
- 1975 VII-41 040-041 tow.jpg
- 1975 VII-41 042-043 tow.jpg
- 1975 VII-41 044-045 tow.jpg
- 1975 VII-41 046-047 tow.jpg
- 1975 VII-41 048-049 tow.jpg
- 1975 VII-41 050-051 tow.jpg
- 1975 VII-41 052-053 tow.jpg
- 1975 VII-41 054-055 tow.jpg
- 1975 VII-41 056-057 tow.jpg
- 1975 VII-41 058-059 tow.jpg
- 1975 VII-41 060-061 tow.jpg
- 1975 VII-41 062-063 tow.jpg
- 1975 VII-41 064-065 tow.jpg
- 1975 VII-41 066-067 tow.jpg
- 1975 VII-41 068-069 tow.jpg
- 1975 VII-41 070-071 tow.jpg
- 1975 VII-41 072-073 tow.jpg
- 1975 VII-41 074-075 tow.jpg
- 1975 VII-41 076-077 tow.jpg
- 1975 VII-41 078-079 tow.jpg
- 1975 VII-41 080-081 tow.jpg
- 1975 VII-41 082-083 tow.jpg
- 1975 VII-41 084-085 tow.jpg
- 1975 VII-41 086-087 tow.jpg
- 1975 VII-41 088-089 tow.jpg
- 1975 VII-41 090-091 tow.jpg
- 1975 VII-41 092-093 tow.jpg
- 1975 VII-41 094-095 tow.jpg
- 1975 VII-41 096-097 tow.jpg
- 1975 VII-41 098-099 tow.jpg
- 1975 VII-41 100-101 tow.jpg
- 1975 VII-41 102-103 tow.jpg
- 1975 VII-41 104-105 tow.jpg
- 1975 VII-41 106-107 tow.jpg
- 1975 VII-41 108-109 tow.jpg
- 1975 VII-41 110-111 tow.jpg
- 1975 VII-41 112-113 tow.jpg
- 1975 VII-41 114-115 tow.jpg
- 1975 VII-41 116-117 tow.jpg
- 1975 VII-41 118-119 tow.jpg
- 1975 VII-41 120-121 tow.jpg
- 1975 VII-41 122-123 tow.jpg
- 1975 VII-41 124-125 tow.jpg
- 1975 VII-41 126-127 tow.jpg
Skorowidz numerów pociągów
- 1975 VII-41 128-129 spis.jpg
- 1975 VII-41 130-131 spis.jpg