Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)
Technika Parowozowa 1928 (czasopismo) | |
---|---|
Tytuł teczki | Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928 |
Data początkowa | 1928 |
Data końcowa | 1928 |
Sygnatura teczki | AT-00039 |
Słowa kluczowe | tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy |
Drugi rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1
Numer 2
Numer 3
Numer 4
Numer 5
Numer 6
Numer 7
Numer 8
Numer 9
Numer 10
Numer 11
Numer 12
Spis rzeczy
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
69 | Inż. St. Felsz | Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) | 1928 | 1 | 1 | |
70 | – R (edaktor) | Parowozy bezpaleniskowe | 1928 | 1 | 4 | * |
71 | A. Chmielewski | O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie | 1928 | 1 | 5 | |
72 | K | Cylindry parowozowe | 1928 | 1 | 6 | * |
73 | – R (edaktor) | Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie | 1928 | 1 | 7 | * |
74 | – R (edaktor) | Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski | 1928 | 1 | 8 | |
75 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną | 1928 | 2 | 9 | * |
76 | A. Chmielewski | Normalizacja kluczy na parowozach | 1928 | 2 | 13 | |
77 | Masz. St. Godlewski | Oszczędne spalanie węgla na manewrach | 1928 | 2 | 14 | |
78 | K | Stulecie kolei Baltimore – Ohio | 1928 | 2 | 15 | * |
79 | – R (edaktor) | Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda | 1928 | 2 | 16 | |
80 | – R (edaktor) | Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali | 1928 | 2 | 16 | |
81 | Inż. W. F. | Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) | 1928 | 3 | 17 | * |
82 | A. C. | W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych | 1928 | 3 | 20 | |
83 | Masz. Jan Godlewski | O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych | 1928 | 3 | 21 | |
84 | Br. Cieśliński | Jeszcze o dyszy parowozowej | 1928 | 3 | 22 | |
85 | Masz. Jan Godlewski | Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra | 1928 | 3 | 23 | |
86 | – | Obrazek zimowy | 1928 | 3 | 24 | |
87 | – | Humor kolejowy | 1928 | 3 | 24 | |
88 | Inż. St. Felsz | Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach | 1928 | 4 | 25 | * |
89 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 4 | 29 | |
90 | – R (edaktor) | Dźwigi wagonowe | 1928 | 4 | 31 | * |
91 | Masz. Jan Godlewski | O nowszych polskich parowozach | 1928 | 4 | 31 | |
92 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową | 1928 | 5 | 33 | * |
93 | Masz. z Krakowa | Pył węglowy jako materjał opałowy | 1928 | 5 | 38 | |
94 | – R (edaktor) | Nowy parowóz turbinowy | 1928 | 5 | 38 | * |
95 | A. Chmielewski | Usterki na parowozach – gwizdki | 1928 | 5 | 40 | |
96 | Inż. Stanisław Felsz | Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników | 1928 | 6 | 41 | * |
97 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 6 | 44 | * |
98 | Br. Cieśliński | Ruszanie z miejsca | 1928 | 6 | 46 | |
99 | – R (edaktor) | Poco dymić? | 1928 | 6 | 47 | * |
100 | – R (edaktor) | Pociąg wśród powodzi | 1928 | 6 | 48 | * |
101 | A. Grzesikowski i S. F. | Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego | 1928 | 6 | 48 | |
102 | S. K. | O pochodzeniu węgla kamiennego | 1928 | 7 | 49 | |
103 | Masz. St. Godlewski | Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie | 1928 | 7 | 52 | |
104 | Masz. Jan Godlewski | O prasach smarnych | 1928 | 7 | 53 | |
105 | A. Chmielewski | Posiłkowanie się smoczkiem L. F | 1928 | 7 | 53 | |
106 | – R (edaktor) | Przejście korytarzowe w tendrze | 1928 | 7 | 55 | * |
107 | J. Okrzesik i S. F. | Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia | 1928 | 7 | 56 | |
108 | – R (edaktor) | Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Fürgang | 1928 | 7 | 56 | |
109 | Inż. St. Felsz | Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie | 1928 | 8 | 57 | |
110 | – R (edaktor) | Parowóz typu Garrata | 1928 | 8 | 60 | * |
111 | K | Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu | 1928 | 8 | 61 | |
112 | S. | Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami | 1928 | 8 | 62 | * |
113 | A. Chmielewski | Kilka uwag o obsłudze parowozu | 1928 | 8 | 62 | |
114 | – R (edaktor) | Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki | 1928 | 8 | 63 | |
115 | r. | Zawody ekspresu z samolotem | 1928 | 8 | 64 | * |
116 | Inż. St. Kruszewski | Szkolenie drużyn parowozowych | 1928 | 9 | 65 | |
117 | – | Bibljoteczka maszynisty parowozowego | 1928 | 9 | 76 | |
118 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze I | 1928 | 10 | 77 | * |
119 | Masz. St. Godlewski | Klapy popielnikowe | 1928 | 10 | 80 | |
120 | Masz. Jan Godlewski | O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 | 1928 | 10 | 81 | * |
121 | K | Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego | 1928 | 10 | 82 | * |
122 | A. Chmielewski | Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju | 1928 | 10 | 84 | |
123 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze II. | 1928 | 11 | 85 | * |
124 | S. | Pochodnie płomienne | 1928 | 11 | 88 | * |
125 | Masz. St. Godlewski | O hamowaniu pociągu | 1928 | 11 | 89 | |
126 | Inż. St. Kruszewski | Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) | 1928 | 11 | 90 | * |
127 | Masz. Jan Godlewski | O piasecznicy parowozowej | 1928 | 11 | 92 | |
128 | M. T. i inż. St. Nehring | Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora | 1928 | 11 | 92 | |
129 | Inż. St. Felsz | Stosowanie wtórnego powietrza | 1928 | 12 | 93 | |
130 | Br. Cieśliński | Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach | 1928 | 12 | 95 | |
131 | S. | Zderzenie parowozu z belką oporową | 1928 | 12 | 96 | * |
132 | K | Uplanowana katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 97 | * |
133 | – R (edaktor) | Uderzenia w miejscach przesuwu kotła | 1928 | 12 | 98 | |
134 | S t. | Budka parowozu towarowego | 1928 | 12 | 98 | * |
135 | – R (edaktor) | Poważna katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 99 | * |
136 | Kr. | Strzec się obręczy nieokrągłych! | 1928 | 12 | 100 |
- TechnikaParow 1928 spis 003.jpg
Strona 3
- TechnikaParow 1928 spis 004.jpg
Strona 4