L45H 24074

Z Enkol
Wersja z dnia 01:48, 14 cze 2017 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (nowy szablon podstrony egzemplarza)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


<<< L45H

L45H 24074

Stan: złom

31bm3.jpg

Lxd2-372 manewruje na stacji Miasteczko Śląskie Wąskotorowe

Rok produkcji

1980


Stan

Złom

Rok odstawienia

2005

Rok złomowania

2011

Ostatnie oznaczenie

Lxd2-372

Ostatni rozstaw

785 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Ostatni typ silnika

Maybach MB 836 Bb

Stacjonowanie

Maciejkowice 1980 - 1989
Bytom Karb Wąskotorowy 1989 - 2011

Rozstaw

785 mm 1980 - 2011

Oznaczenie

Lxd2-372 1980 - 2011

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność. W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona. W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352. W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.

Galeria

Źródła

L45H 24074
31bm3.jpg
Rok produkcji 1980
Stan złom
Rok złomowania luty 2011
Obecne oznaczenie Lxd2-372
Obecny (ostatni) typ silnika Maybach
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1980



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Maciejkowice 1980 - 1989
Bytom Karb Wąskotorowy 1989 - 2011[1][2]





Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Lxd2-372 1980





'


W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność.
W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona.
W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352.
W roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.

Lxd2-372 i Lyd1-308 na terenie Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu-Rozbarku. Foto: Jakub Halor, maj 1999
Bytom Karb Wąskotorowy - odstawiona Lxd2-372.







Przypisy