L45H 24849
<<< L45H
L45H 24849
Stan: wrak
Rok produkcji
1983
Stan
Wrak
Rok odstawienia
2001
Aktualne oznaczenie
Lxd2-249
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rogów Towarowy Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Maybach MB 836 Bb
Kolej
Rogowska Kolej Dojazdowa
Stacjonowanie
Rogów Towarowy Wąskotorowy | 1984 | - | nadal |
Rozstaw
750 mm | 1983 | - | nadal |
Oznaczenie
Lxd2-249 | 1984 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 24849 została wyprodukowana dla PKP w roku 1983. Nadano jej oznaczenie Lxd2-249. Została przydzielona do pracy na Rogowskiej Kolei Dojazdowej, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Jako jedyna ze znajdujących się obecnie w Rogowie lokomotyw tego typu nie została poddana modernizacji przez wymianę jednostki napędowej i ma jeszcze oryginalny silnik Maybach. Została odstawiona w roku 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki. W konsekwencji lokomotywa jest obecnie w znacznym stopniu niekompletna.
Galeria
Źródła
L45H 24849 | |
Rok produkcji | 1983 |
Stan | odstawiony (wrak) |
Rok odstawienia | 2001 |
Obecne oznaczenie | Lxd2-249 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rogów Towarowy Wąskotorowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Maybach |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
750mm | 1983
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | od 1984
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-249 | 1984
|
' |
Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 24849 została wyprodukowana dla PKP w roku 1983. Nadano jej oznaczenie Lxd2-249. Została przydzielona do pracy na Rogowskiej Kolei Dojazdowej, gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Jako jedyna ze znajdujących się obecnie w Rogowie lokomotyw tego typu nie została poddana modernizacji przez wymianę jednostki napędowej i ma jeszcze oryginalny silnik Maybach. Została odstawiona w roku 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki. W konsekwencji lokomotywa jest obecnie w znacznym stopniu niekompletna.
Źródła