Tabor:Lw-00353
Wersja z dnia 05:21, 9 mar 2016 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (zamienił w treści „= sprawna” na „= sprawny”)
WLs150 7208 | |
Rok produkcji | 1966 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | Lyd1-226 |
Miejsce obecnego stacjonowania | MKW Sochaczew |
Obecny (ostatni) typ silnika | 5DSR150 Wola |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785mm | 1966 |
750mm | 1968
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice | 1966-ok.1968*** |
Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ok.1968*** |
Kazimierza Wielka | 1968-1974 |
Karczmiska | 1974-1978 |
Kazimierza Wielka | 1978-1985 |
MKW Sochaczew | od 1985
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
WLs150-7208 (?) | 1966-1968 |
Lyd1-226 | od 1968
|
' |
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
.
Źródła
- http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html