EU07
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| 4E, 303E (EU07) | |
| Lokomotywa EU07-186 z pociągiem IR na stacji Krzyż Wielkopolski. | |
| Przeznaczenie lokomotywy | uniwersalna (pasażerska i towarowa) |
| Przewoźnik | PKP, PKP Cargo, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i inni przewoźnicy prywatni |
| Oznaczenie przewoźnika | EU07 |
| Producent | Pafawag - 4E
HCP - 303E |
| Lata budowy | 1965–1977 (4E)
1983–1992 (303E) |
| Liczba członów | 1 |
| Układ osi | Bo'Bo' |
| Masa służbowa | 80 t (4E)
83,4 t (303E) |
| Długość ze zderzakami | 15 915 mm (4E)
16 235 mm (przystosowana do zabudowy sprzęgu samoczynnego) (303E) |
| Szerokość | 3038 mm |
| Wysokość | 4343 mm |
| Rozstaw osi skrajnych | b/d |
| Nacisk osi na szyny | 20 t (196 kN) (4E)
20.85 t (204 kN) (303E) |
| Średnica kół | 1250 mm |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| System zasilania | 3 kV DC (3000 V prądu stałego) |
| Liczba silników | 4 |
| Typ silników | EE541A |
| Moc ciągła | 2000 kW |
| Moc godzinna | 2080 kW (2820 KM) |
| Maksymalna siła pociągowa | 280 kN |
| Stosunek przekładni | 79:18 |
| Prędkość konstrukcyjna | 125 km/h |
| Sterowanie wielokrotne | jest |
| System hamulca | Oerlikon |
| System ogrzewania | elektryczny |