WLp50
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| WLp50 | |
| Lokomotywa WLp50-031 odstawiona na stacji w Rudach. | |
| Przewoźnik | różne zakłady przmysłowe (przemysł), Kolej parkowa w Parku Śląskim |
| Oznaczenie przewoźnika | WLp50 |
| Producent | Z.N.T. i S. Brzesko |
| Lata budowy | 1989 - |
| Układ osi | B |
| Rozstaw szyn | 450 - 900 mm |
| Masa służbowa | 8 t |
| Nacisk osi na szyny | b/d |
| Rozstaw osi skrajnych | 1250 mm |
| Średnica kół | 560 mm |
| Długość ze zderzakami | 4290 mm |
| Szerokość | 1300 mm |
| Wysokość | 2140 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 16,9 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 20 kN (2000 kG) |
| Typ silnika spalinowego | SW-266/L1 |
| Moc znamionowa | 78 KM |
| Zapas paliwa | 50 l |
| Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna (PH1-300.1) |
| System hamulca | powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony (wersja pasażerska) |
| Sterowanie wielokrotne | nie ma |
| System ogrzewania | brak |
WLp50 - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego.
| Numer fabryczny | Prześwit [mm] | Stan | Właściciel | Uwagi |
|---|---|---|---|---|
| 001 | 750 mm | Nieznany | K.W.K. Krupiński | Pierwszy egzemplarz WLp50 |
| 002 | 750 mm | Sprawna | K.W.K. Staszic |