HF 130 C
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| HF 130 C | |
| Zdjęcie fabryczne lokomotywy HF 130 C. | |
| Przewoźnik | Wehrmacht, ÖBB, DR, ČSD, SLB, przemysł |
| Oznaczenie przewoźnika | ÖBB: 2092.001, 002, 101, 102 DR: Köf 6001 / 6003 ČSD: T 36.001 SLB: Vs 51 |
| Producent | Orenstein & Koppel (9), Deutz (33), Gmeinder (197), Windhoff (15), Jung (25), BMAG (62) |
| Lata budowy | 1937-1943 |
| Układ osi | C |
| Rozstaw szyn | 600/750/760 mm |
| Masa służbowa | 16,5 t* |
| Nacisk osi na szyny | 5,5* t |
| Rozstaw osi skrajnych | 1800 mm |
| Średnica kół | 700 mm |
| Długość ze zderzakami | 5325 mm |
| Szerokość | 1650 mm |
| Wysokość | 2600 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 20*** km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 5000 kg (49 kN) |
| Typ silnika spalinowego | Deutz A6M517, MWM SS117S, Jung KS130, Kämper 6D12, Kaelble G125S, Orenstein 6D14 |
| Moc znamionowa | 120/130** KM |
| Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna |
| System hamulca | ręczny korbowy
|
| * Masę lokomotywy i naciski osiowe można było regulować za pomocą balastu. ** W zależności od producenta silniki rozwijały moc 120 lub 130 kM przy 1000 do 1500 obr./min. *** W późniejszym okresie produkowano również wersje o prędkości maksymalnej 25 i 30 km/h. | |
HF 200 D[1] - typ wąskotorowej lokomotywy spalinowej z przekładnią hydrauliczną zaprojektowanej i produkowanej w latach 1937-1943 dla oddziałów kolejowych Wehrmachtu.