Myślęcińska Kolej Parkowa

Z Enkol
Wersja z dnia 13:26, 29 paź 2014 autorstwa Zgroza (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Szablon:Kolej wąskotorowa infobox |nazwa_kolei = Myślęcińska Kolej Parkowa |nazwy_wcześniejsze ...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Myślęcińska Kolej Parkowa
'
Rok budowy 1996
Cel budowy Kolej parkowa
Rok rozbiórki 2013
Rozstaw szyn 600 mm




Długość zlikwidowanych linii 3,5 km
Stacje styczne z koleją normalnotorową Bydgoszcz Las Gdański (z tramwajami)
'
Operatorzy
Nazwa Operatora Okres działalności
Myślęcińska Kolej Parkowa 1996 - 2011



'

Myślęcińska Kolej Parkowa - kolej parkowa w Bydgoszczy. W latach 1996-2011 była atrakcją turystyczną Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku.

Historia

Kolej wąskotorowa w Myślęcinku powstała w 1996 roku . Jej infrastruktura kolejowa została zbudowana z elementów po zlikwidowanych Bydgoskich Kolejach Dojazdowych oraz w mniejszym stopniu z materiałów pozyskanych ze Żnińskiej Kolei Powiatowej. Początkowo pociągi Myślęcińskiej Kolei Parkowej kursowały na trasie Bydgoszcz Las Gdański - Bydgoszcz Myślęcinek. W 2001 roku linię przedłużono o ok. 1,4 km do stacji Zacisze, trasa liczyła 3,5 km. 8 września 2011 roku spaliła się lokomotywownia wraz ze znajdującymi się w niej pojazdami. W związku z utratą taboru kolejowego przez Myślęcińską Kolej Parkową ruch na linii został wstrzymany. 29 września 2011 roku właściciele linii podjęli decyzję o jej likwidacji. Jesienią 2013 linia została fizycznie zlikwidowana.

Tabor

Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły

  • dwie lokomotywy WLs40, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: WLS40-1409 (oznaczona nr 1) i WLS40-311 (oznaczona nr 2);
  • trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
  • dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
  • jeden wagon zimowy Bxhi, pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
  • jedna platforma dwuosioa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
  • MBxc1-42 był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. [1]

Przypisy

Linki zewnętrzne