Pomoc:Administratorzy
Administrator (sysop) to zaangażowany i godny zaufania użytkownik serwisu, który decyzją biurokratów otrzymał dodatkowe uprawnienia. Biurokraci podejmują decyzję o przyznaniu uprawnień administratora
- z własnej inicjatywy
- po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez kandydata na administratora
- po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez innych użytkowników serwisu.
Administratorzy służą także pomocą innym uzytkownikom serwisu Enkol.pl, a w szczególności nowicjuszom. Administratorzy nie pełnią funkcji kierowniczych w serwisie i nie są w żaden sposób Uprawnienia te nie mają sugerować kontroli edytorskiej nad projektem. Administratorzy służą także pomocą w edytowaniu Enkolu, szczególnie nowicjuszom. Sugerujemy jednak żeby przed zadaniem pytania administratorom sprawdzić, czy odpowiedź na nie nie znajduje się w artykułach pomocy.
W przyszłości, gdy liczba użytkowników wzrośnie przewidujemy zmianę sposobu wyboru administratorów. Będą oni wybierani w drodze głosowania przez użytkowników serwisu.
Uprawnienia administratorów
Administratorzy mają techniczną możliwość:
- edycji stron całkowicie zabezpieczonych i przenoszenia stron zabezpieczonych przed przeniesieniem;
- zmiany stopnia zabezpieczenia strony;
- szybkiego cofania zmian (rewertu* przeglądania historii usuniętych stron i usuniętego wkładu użytkownika;
- usuwania i przywracania stron;
- blokowania i odblokowywania adresów IP, zakresów i zalogowanych użytkowników;
- nadawania i odbierania uprawnień redaktora;
- obserwowania listy stron nieobserwowanych przez żadnego użytkownika (bardziej podatnych na wandalizm).
Odbieranie uprawnień
Odebranie uprawnień administratora może nastąpić w następujących przypadkach:
- długotrwały brak aktywności administratora
- na skutek uporczywego naruszania przez administratora zasad obowiązujacych w serwisie lub dobrych obyczajów
- na wniosek administratora
Kontakt z administratorami serwisu Enkol
Wszelkie pytania dotyczące projektu można zadawać na stronie Enkol:Pytania nowicjuszy, gdzie administratorzy, albo inni aktywni użytkownicy projektu, będą mogli na nie odpowiedzieć.
- Kwestie wymagające działań administratorów można zgłosić na stronie Enkol:Prośby do administratorów.
- Jeśli chcesz się skontaktować z konkretnym administratorem, otwórz jego stronę użytkownika (kolumna po lewej), kliknij na Dyskusja i wpisz tam swoje uwagi. Możesz także skontaktować się z nim drogą mejlową.
Uwaga dla administratorów: Każdy administrator ma obowiązek podać aktywny adres e-mail na swojej stronie użytkownika w celu umożliwienia innym użytkownikom kontaktu z nim.
Lista administratorów
Poniżej wypisane osoby są administratorami projektu. Można się do nich zgłaszać z prośbą o pomoc w sprawach jego funkcjonowania, a także z prośbami o wykonanie czynności administracyjnych. Obecnie w serwisie jest 28 administratorów.
Pełna lista kont użytkowników, którzy mają uprawnienia administratorów w serwisie Enkol znajduje się tutaj.