WLs40 258
<<< WLs40
WLs40 258
Stan: odstawiona
Rok produkcji
1955
Podtyp
WLs40
Producent
nieznany
Stan
Odstawiona
Aktualne oznaczenie
nieznane
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Hotel "Zielona Brama" w Przywidzu
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
S324HL
Stacjonowanie
Wytwórnia Ekstraktów Garbarskich w Bydgoszczy | 1955 | - | 2002 |
Gospodarstwo Agroturystyczne "Pola" w Mochlu | 2002 | - | 2014 |
Hotel "Zielona Brama" w Przywidzu | 2014 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1955 | - | nadal |
Oznaczenie
brak | b/d | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
WLs40-258 stoi wraz z dwiema kolebami na terenie hotelu "Zielona Brama" w Przywidzu. W 1963 roku zmieniono jej silnik na S324. Obecny właściciel nabył ja w celu uruchomienia około 1,5 km linii w pobliżu hotelu. Informacje o służbie podane w tabeli obok pochodzą od obecnego (w 2016 roku) właściciela lokomotywy, natomiast według książki „Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej” lokomotywa służyła w cegielni „Miedary”, a następnie a cegielni „Patoka”. Informacje udzielone przez właściciela lokomotywy wydają się bardziej prawdopodobne[1].
WLs40 258 | |
Rok produkcji | 1955 |
Stan | Odstawiona
|
Obecne oznaczenie | brak |
Miejsce obecnego stacjonowania | hotel "Zielona Brama" w Przywidzu |
Obecny (ostatni) typ silnika | S324HL |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
600mm | 1955
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Wytwórnia Ekstraktów Garbarskich w Bydgoszczy | 1954-2002 |
Gospodarstwo Agroturystyczne "POLA" w Mochlu | 2002-2014 |
hotel "Zielona Brama" w Przywidzu | od 2014
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
WLs40-258 | od 1954
|
' |
WLs40-258 stoi wraz z dwiema kolebami na terenie hotelu "Zielona Brama" w Przywidzu. W 1963 roku zmieniono jej silnik na S324. Obecny właściciel nabył ja w celu uruchomienia około 1,5 km linii w pobliżu hotelu. Informacje o służbie podane w tabeli obok pochodzą od obecnego (w 2016 roku) właściciela lokomotywy, natomiast według książki „Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej” lokomotywa służyła w cegielni „Miedary”, a następnie a cegielni „Patoka”. Informacje udzielone przez właściciela lokomotywy wydają się bardziej prawdopodobne.
Źródła
- Informacje zebrane przez Artura Labuddę