TH1

Z Enkol
Wersja z dnia 19:10, 30 sty 2012 autorstwa Jacek Fink-Finowicki (dyskusja | edycje) (red)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

TH1 - typ przekładni hydraulicznej produkowanej przez znajdujące się w rumuńskim mieście Braszów (rum. Brașov) zakłady Hidromecanica.

Produkcję tej przekładni rozpoczęto w roku 1963 [1] w zakładach FAUR w Bukareszcie na podstawie licencji Voitha (przekładnia Voith L26/St/V). Mimo wygaśnięcia licencji przekładnie są produkowane nadal pod marką własną obecnego producenta [2].


Specyfikacja techniczna[edytuj]

  • Prędkość obrotowa na wejściu: 1000 - 1800 obr / min
  • Maksymalna prędkość obrotowa na wyjściu: 2188 obr / min (przy mocy 515 kW)
  • Moc wejściowa: 220 - 515 kW (300 - 700 KM)
  • Masa w stanie próżnym (bez oleju): 2280 kg
  • Liczba przetworników momentu obrotowego: 2
  • Wymiary:
długość: 1425 mm
szerokość: 960 mm
wysokość: 1420 mm [3]


Zastosowanie[edytuj]

Przekładnia TH1 znalazła zastosowanie w następujących typach lokomotyw:

Przekładnie tego typu znalazły również zastosowanie w jednostkach pływających (pogłębiarkach)[4].


*W lokomotywie L45H zastosowano przekładnię w wariancie TH1-V1 o następującej specyfikacji: moc - 441 kW (600 KM), prędkość obrotowa: 1350 obr / min, stosunek przełożenia napędu: 1:2,2 [5]


Przypisy

  1. Historia zakładów Hidromecanica ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  2. Opis asortymentu oferowanego przez wytwórcę ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  3. Opis przekładni na stronie producenta ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  4. Opis przekładni na stronie producenta ([[język angielski |ang. ]] ). [dostęp 2012-01-29].
  5. Centralne Biuro Konstrukcyjne PKP w Poznaniu na zlecenie Centralnego Zarządu Kolei Dojazdowych: Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii Lxd2. Ministerstwo Komunikacji - Centralny Zarząd Kolei Dojazdowych, 1976, s. 87.