Biblioteka:A-02841

Z Enkol
Wersja z dnia 01:20, 19 lut 2019 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (utworzenie rekordu)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Karta katalogowa zawierająca dane artykułu opublikowanego w czasopiśmie Koleje Małe i Duże nr 2014/01-2/31

Tytuł

Lokomotywy elektryczne w spółce Przewozy Regionalne

Autor

Jeziorny Lucjan

Omówienie

W związku z niedostatkiem własnych lokomotyw elektrycznych (spowodowanym podziałem taboru trakcyjnego dawnego monolitycznego PKP pomiędzy poszczególne powstałe w wyniku jego podziału spółki) Przewozy Regionalne zmuszone były do korzystania z pojazdów trakcyjnych innych przewoźników. W latach 2008-2013 PR wynajmowały lokomotywy różnych typów od wielu przewoźników: PKP Cargo, PKP Intercity, Metchemu oraz Kolei Czeskich (České dráhy). Wynajmowały też lokomotywy od firm typu Railpool, czy Dispolok. Prowadziły też zakupy lokomotyw elektrycznych na rynku krajowym. Artykuł opisuje szczegółowo sprawę oraz zawiera tabele i zestawienia tych lokomotyw.

Słowa kluczowe

Przewozy Regionalne, EU07, EP07P, ET22, seria 163, E186, E189, Bombardier Traxx, Siemens Eurosprinter, ES64 F4, pojazdy trakcyjne, lokomotywa elektryczna

Czasopismo

Koleje Małe i Duże

Rocznik

2014

Numer

2014/01-2/31

Strona / strony

35-43


INFORMACJE NA POTRZEBY KONKURSU