nieznany ?(BKP 2)

Z Enkol
Wersja z dnia 18:38, 1 maj 2020 autorstwa Kn31 (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Lw metryka pojazdu |Stan=W trakcie remontu |Producent=Zakłady Mechaniczne "Lilpop, Rau i Loewenstein" w Warszawie |Typ=nieznany |Numer=?(BKP 2) |Rok produkcji=1934 |R...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


<<< nieznany

nieznany ?(BKP 2)

Stan: w trakcie remontu

Rok produkcji

1934

Producent

Zakłady Mechaniczne "Lilpop, Rau i Loewenstein" w Warszawie

Stan

W trakcie remontu

Rok odstawienia

1991

Aktualne oznaczenie

MBxc1-42

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Parowozownia Jarocin

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S-42


Właściciel

Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej

Stacjonowanie

Koronowo Wąskotorowe 1934 - 1953
Witaszyce Wąskotorowe 1953 - 1992
Zakład Taboru w Bydgoszczy 1992 - 1992
Żnin Wąsk. 1992 - ?
Białośliwie Wąsk. ? - 1998
ZNTK Bydgoszcz 1998 - ?
Toruń Kluczyki ? - 2009
Zakład Taboru Bydgoszcz Główna 2009 - ?
Zakład Taboru Bydgoszcz Wschód ? - 2013
Parowozownia Jarocin 2013 - nadal

Rozstaw

600 mm 1934 - nadal

Oznaczenie

BKP Wóz Motorowy nr 2 1934 - 1939
BKB Motorwagen T2 1939 - 1947
Mxx 042 1947 - 1949
Mxz 042 1949 - 1960
MBxc1-42 1960 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Historia wagonu po wycofaniu z eksploatacji na kolei jarocińskiej jest trudna do dokładnego udokumentowania. Od 1992 wagon był własnością Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Najpierw miał trafić na kolej wyrzyską, ale została zlikwidowana, następnie jako eksponat w muzeum w Wenecji, gdzie ostatecznie nie trafił. Później oczekiwał w Białośliwiu utworzenia ruchu turystycznego, czego również nie doczekał. Przewieziony do ZNTK Bydgoszcz (obecnie PESA Bydgoszcz), gdzie jego stan uległ znacznemu pogorszeniu. Przewieziony do Torunia celem zabezpieczenia przed korozją, aby znów wrócić do Bydgoszczy. W końcu, w 2013 roku przejęty przez Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej trafił do Parowozowni Jarocin, gdzie ma być odnowiony i być eksponatem. Dokładny aktualny stan nieznany.

Galeria

Źródła