L45H 24327

Z Enkol
Wersja z dnia 13:40, 27 cze 2020 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (aktualizacja, przypis)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


<<< L45H

L45H 24327

Stan: sprawna

Lxd2-hp-11-08-1.jpg

HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-11

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf

Kraj stacjonowania

Niemcy

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - b/d
Rudy b/d - 2019
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf 2019 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-11 1981 - 2014
PKW-Lxd2-11 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

  • W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech[1]
  • Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie była eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.

Galeria