Ls75

Z Enkol
Wersja z dnia 18:13, 28 cze 2020 autorstwa Marek Szymański (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Ls75/2Ls75
'
Przewoźnik PKP, przemysł
Oznaczenie przewoźnika Ls75/2Ls75
Producent Fablok
Lata budowy 1959 - 1960
Układ osi B
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 16,0 t
Nacisk osi na szyny 8 t
Rozstaw osi skrajnych 2500 mm
Średnica kół 850 mm
Długość ze zderzakami 6140 mm
Szerokość 2970 mm
Wysokość 3200 mm
Prędkość konstrukcyjna 18 km/h


Typ silnika spalinowego S-324HL
Moc znamionowa 55 kW (75 KM)
Zapas paliwa 150 kg
Rodzaj przekładni mechaniczna
System hamulca Knorra i ręczny postojowy
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania brak


Ls75 – lokomotywa spalinowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1959-1960. Wyprodukowano jedynie 20 sztuk w dwóch podtypach - Ls75 oraz 2Ls75. Wszystkie lokomotywy tej serii zostały zezłomowane do końca lat 90, do celów muzealnych nie zachowano żadnego egzemplarza.

Lista lokomotyw Ls60 produkcji Fabloku w Chrzanowie (niepełna)[edytuj]

Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
Ls75/3886 1958 Złom 1435 mm S324HL b/d Skład produktów naftowych we Wrocławiu Egzemplarz prototypowy.
2Ls75/5095 1960 Złom 1435 mm Nieznany Ls75-5095 Elewator Czerwonak
2Ls75/Nieznany Nieznany Złom 1435 mm S324HL Ls75- Młyn w Kowanówku