418D

Z Enkol
Wersja z dnia 16:29, 11 paź 2021 autorstwa Bohun (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Lokomotywa spalinowa infobox |typ_lokomotywy = 418D |przewoźnik = przemysł, Metro Warszawskie |oznaczenie_przewoźnika = 418D |grafika...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
418D
418D-001, STP Kabaty, 2007-09-22.JPG
Lokomotywa 418D-001 na terenie elektrowozowni Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty.
Przewoźnik przemysł, Metro Warszawskie
Oznaczenie przewoźnika 418D
Producent Kolzam
Lata budowy 1999 - 2000
Układ osi B
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 24 t
Nacisk osi na szyny 12 t
Rozstaw osi skrajnych 3800 mm
Średnica kół 980 mm
Długość ze zderzakami 9040 mm
Szerokość 2700 mm


Prędkość konstrukcyjna 95 km/h


Typ silnika spalinowego SW680
Moc znamionowa 180 kW (245 KM)
Rodzaj przekładni hydrauliczna
System hamulca Oerlikon
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania brak


418D - typ lokomotywy przeznaczony do pracy manewrowej produkowany w latach 1999 - 2000 przez zakłady Kolzam w Raciborzu. Wyprodukowano jedynie 2 sztuki tego typu. Na bazie 418D powstała również 1 lokomotywa 418Da, która miała jedynie kilka udoskonaleń względem poprzedniczki. W eksploatacji pozostaje obecnie tylko 1 z egzemplarzy.

Linki zewnętrzne