418D
Wersja z dnia 16:29, 11 paź 2021 autorstwa Bohun (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Lokomotywa spalinowa infobox |typ_lokomotywy = 418D |przewoźnik = przemysł, Metro Warszawskie |oznaczenie_przewoźnika = 418D |grafika...")
| 418D | |
| Lokomotywa 418D-001 na terenie elektrowozowni Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. | |
| Przewoźnik | przemysł, Metro Warszawskie |
| Oznaczenie przewoźnika | 418D |
| Producent | Kolzam |
| Lata budowy | 1999 - 2000 |
| Układ osi | B |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| Masa służbowa | 24 t |
| Nacisk osi na szyny | 12 t |
| Rozstaw osi skrajnych | 3800 mm |
| Średnica kół | 980 mm |
| Długość ze zderzakami | 9040 mm |
| Szerokość | 2700 mm
|
| Prędkość konstrukcyjna | 95 km/h
|
| Typ silnika spalinowego | SW680 |
| Moc znamionowa | 180 kW (245 KM) |
| Rodzaj przekładni | hydrauliczna |
| System hamulca | Oerlikon |
| Sterowanie wielokrotne | brak |
| System ogrzewania | brak |
418D - typ lokomotywy przeznaczony do pracy manewrowej produkowany w latach 1999 - 2000 przez zakłady Kolzam w Raciborzu. Wyprodukowano jedynie 2 sztuki tego typu. Na bazie 418D powstała również 1 lokomotywa 418Da, która miała jedynie kilka udoskonaleń względem poprzedniczki. W eksploatacji pozostaje obecnie tylko 1 z egzemplarzy.