Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk

Z Enkol
Wersja z dnia 10:00, 18 maj 2014 autorstwa Sarna (dyskusja | edycje) (→‎Uwagi :P: zapomniałem się podpisać :<)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Test wiadomości. 77.252.110.130 00:46, 7 cze 2011 (CEST)

Ok, będę już odpowiadał na stronie adresata.--Ptr 01:52, 8 cze 2011 (CEST)

infoboksy

To co proponujesz skutkuje tym, że de facto w artykule tworzysz tabelę a nie korzystasz z infoboksu. W efekcie tego takie artykuł po skopiowaniu do Wiki też nie będzie korzystał z infoboksu. Rozwiązanie które ja zrobiłem (uśpienie #if poprzez zrównanie wiersz_dodaj z wiersz) skutkuje tym, że składnia na poziomie artykułu jest zgodna z wikipedią. Dzięki czemu można skopiować artykuł do Wiki bez żadnych modyfikacji. Jedyna wada, to to, że wyświetlają się wszystkie pola zawsze. Phinek 09:55, 8 cze 2011 (CEST)

Zobacz jak teraz wygląda Polska Federacja Kolei Muzealnych, Turystycznych i Lokalnych Phinek 10:45, 8 cze 2011 (CEST)
Właśnie to próbowałem Tobie wytłumaczyć telefonicznie, że 1.16 to może nie odmiana 1.1, ale jednak 1.16 :D
Co zaś do IFów, to już rzuciłem je do wiersz i nagłówek, więc infoboksy już są prawie w pełni zgodne z Wiki. Prawie, bo kilka rzeczy uprościłem (aż dziwi, czemu na Wiki tak sobie komplikują) --Phinek 10:00, 13 cze 2011 (CEST)

Zobacz na: Enkol:Portal_społeczności/Dział_techniczny/Infoboksy#Jak zrobić infoboksa? Starałem się tam wyjaśnić co i jak --Phinek 10:36, 13 cze 2011 (CEST)

Logo FPKW

Nie znam się do końca na zasadach tych licencji, ale zasadniczo logo można wykorzystywać i nikt nie powinien robić problemów. Niemniej jednak dowiem się na jakich zasadach to jest i uzupełnię.--Ptr 19:43, 9 cze 2011 (CEST)

@ Strona Główna: Właśnie ogarniam jak w ogóle ona działa - jak będę miał jakiś pomysł to postaram się coś zrobić w kierunku jego wprowadzenia. Na razie strona ta i tak już wygląda całkiem dobrze.--Ptr 19:55, 9 cze 2011 (CEST)

Licencje

Właśnie uzupełniłem dane o plikach, które przesłałem oraz ich licencje.--Ptr 21:29, 10 cze 2011 (CEST)

Widoczność grafiki

Zauważyłem pewną rzecz: jeżeli stronę przegląda się jako niezalogowany to nie widać większości obrazów w artykułach. Dla zalogowanych oczywiście ten problem nie istnieje. Obrazy widoczne dla niezalogowanych mają inny, krótszy kod umieszczający je w artykułach (do dwóch pozycji: nazwa pliku i szerokość). Czy to wynika z jakichś ustawień wiki? Da się to zmienić?--Ptr 00:07, 11 cze 2011 (CEST)

Okazuje się, że nawet jak kody mają i dwa elementy to też zdjęcia mogą być niewidoczne. Ale widoczny jednak jest np plik w szablonie "grafika na medal"--Ptr 00:14, 11 cze 2011 (CEST)
Jak nie jestem zalogowany, żadna grafika mi się nie pokazuje oprócz tej z szablonu na medal. Jak jestem zalogowany to nie ma takiego problemu.--Ptr 01:11, 11 cze 2011 (CEST)

Zacząłem rewolucję w kategoriach

[[1]] Phinek 08:17, 15 cze 2011 (CEST)

Category tree

Można powiedzieć, ze tak, choć rozwiń sobie infoboksy... po rozwinięciu do "Infoboksy pojazdów szynowych" dalej się nie da, bo dwa tam istniejące nie stanową osobnych kategorii... Cóż pewnie tak musi już pozostać. Tak czy inaczej, na razie bym chyba zostawił drzewo (do celu głosowań) w postaci ASCII - widać pełne rozwinięcie od razu (potem trzeba będzie pozwijać, bo będzie duże) Phinek 07:15, 17 cze 2011 (CEST)

2Wls40 vs Wls40

Jestem zdania, że wszystko winno być w jednym artykule tak samo jak to miało miejsce w Stalowych Szlakach... wszak były też 3Wls40 ... i inne

A wszystkie posiadały więcej cech wspólnych niż różnic. --Phinek 23:12, 22 cze 2011 (CEST)

A więc zrobiłem małą rewolucję :P --Phinek 03:20, 23 cze 2011 (CEST)

Infobox Przebieg służby

Rzeczony infoboks jest wstawiony do Wls150:7633.

Rzuć proszę okiem czy ten infobox może już być, czy jeszcze cos poprawić. Zastanawiam się nad tym, czy mają na początku być podane „Obecne oznaczenie” i „Miejsce obecnego stacjonowania”, oraz czy nie przydadzą sie też jakieś dodatkowe dane jak np formy własności pojazdu (np PKP, Cukrownia X, wł. prywatna itp) z okresami.--Ptr 19:06, 25 cze 2011 (CEST)

polecenia wiersz/nagłówek dodaj

No tak było już i bez tej kreski - wszystko, co nie było wypełnione nie pokazywało się, ale dotyczyło to tylko polecenia "wiersz dodaj". Mi chodziło o to, że nie działa tak samo polecenie "nagłówek dodaj". Teraz w żadnym z moich infoboxów nie ma zmiennej, która by generowała mechanizm znikania nagłówka, bo ten właśnie nie działał i w takim przypadku bezcelowa była by taka forma. --Ptr 14:24, 30 cze 2011 (CEST)

P.S. Dyskusje piszmy na stronie dyskusji a nie na stronie użytkownika ;)--Ptr 14:26, 30 cze 2011 (CEST)

IP-Wandale

A może tak nieWikipedycznie wprowadzić możliwość edycji tylko dla zarejestrowanych? To naz zabezpieczy przed atakiem debili pseudo-mikoli (a takich jak widać nie brak) --Phinek 11:14, 15 lip 2011 (CEST)

Dzisiejszy "atak klonów" był niezłą jazdą... i dlatego wolałbym aby jednak dla edycji konieczne było zarejestrowanie się --Phinek 03:39, 9 paź 2011 (CEST)

Robiąc drobny rekonesans po IP znalazłem ciekawą stronkę: http://www.stopforumspam.com/search gdzie katalogują spamerów - "nasi" też tam są. --Jacek Fink-Finowicki 04:34, 9 paź 2011 (CEST)

Przenoszenie

Błąd.jpg

Cześć. No właśnie u mnie brak tej opcji. Jest jedynie "obserwuj/nie obserwuj". Opcja "przenieś" pojawia się jak wejdę w dyskusję artykułu, ale w samym artykule jej brak. Obok przesyłam zrzut z ekranu. Pzdr, Lucyfer 10:41, 29 lip 2011 (CEST)

  • Dzięki. Teraz jest dobrze. Pozdrawiam, Lucyfer 21:59, 8 sie 2011 (CEST)

Koleje wąskotorowe i nie tylko

Witam. Nie wiem gdzie to umieścić, aby nie spamować, więc pomyślałem o Twojej dyskusji :) Tu można znaleźć wiele ciekawych informacji. Kanał jest wg mnie rewelacyjny. Pozdrawiam, Lucyfer 20:57, 10 sie 2011 (CEST)

L45H - strony poszczegolnych lokomotyw

Te dwie strony zrobiłem po prostu na takiej zasadzie jak już jest w Wls150. Takie rozwiazanie wykozystuje osobną przestrzeń nazw L45H:numer, Tu każdy lok ma swoja stronę, ale nie jest ona wyszukiwana przy pomocy zwykłego wyszukiwania, bo strony te są jakby trochę ukryte. Oczywiście nie upieram sie przy takim rozwiązaniu.--Ptr 23:06, 11 sie 2011 (CEST)

Po chwili namysłu podstrona (z ukośnikiem) wydaje mi się chyba jednak lepszym rozwiązaniem. Te dwie strony zrobiłem po prostu na zasadzie analogi do już istniejących wcześniej w Wls150. --Ptr 00:56, 12 sie 2011 (CEST)

802S - ilustracja

O dodanie licencji (albo chociaż jej wybranie żebym ja mógł to zrobić) poprosiłem Shaggy'ego od razu jak zamieszczałem na jego prośbę to zdjęcie. Na razie nie dostałem odpowiedzi. Dla ułatwienia wyboru dałem link do artykułu pomocy na temat licencji. Ptr 14:50, 5 wrz 2011 (CEST)

Atak botów

Cześć, ta blokada to chyba jedyne możliwe rozwiązanie w naszej sytuacji. Czy zastosowałeś też jakiś mechanizm autoryzacji przy zakładaniu konta - np aktywacja przez administratora? Ptr 01:46, 11 paź 2011 (CEST)

Przedpiaście a budowa dzidy

Miałem dokładnie takie samo skojarzenie. Ale primo - w słowniku jest, więc jeśli lecę po kolei to to też wpisuję, secundo - na przedpiaściu montuje się pierścień oporowy łożyska oraz pierścień labityntowego uszczelnienia. Więc jak widać sens słowa jest kapkę większy niż śruddzidzie. Jacek Fink-Finowicki 07:28, 15 gru 2011 (CET)

zobacz... Czop osi <- tu dokonałem kompilacji 3 haseł. Zerknij na ile jest to czytelne. Jacek Fink-Finowicki 06:57, 16 gru 2011 (CET)

Strona główna

Może by coś zamieszać na stronie głównej... przede wszystkim zmienić "Hasło na dziś" oraz "Czy wiesz, że". Do tego pierwszego proponuję cokolwiek z działu Kategoria:Zalążki_artykułów (mamy tam tego teraz sporo :D ), zaś do drugiego proponuję Pg (gwint). Jacek Fink-Finowicki 11:13, 16 gru 2011 (CET)

Dopiero niedawno dotarłem do tego gdzie się je modyfikuje :D --Jacek Fink-Finowicki 08:55, 9 sty 2012 (CET)
I niech tak pozostanie - w końcu to My musimy umieć i zmieniać --Jacek Fink-Finowicki 09:16, 9 sty 2012 (CET)

kolejna kategoria

taką sobie wymyśliłem... Kategoria:Regulacje prawne - jako nadrzędna dla norm ale też dla aktów prawnych (rozporządzenia, ustawy...) - zobacz co ze swoich tematów możesz podłączyć + zastanów się czy nie zrobić podobnego myku jak na zrobiłem z PN - choć w przypadku aktów prawnych możesz zamiast przekierowań dawać cytacje. Jacek Fink-Finowicki 11:48, 16 gru 2011 (CET)

"Słownik"

Zalążki artykułów staram się powoli przekształcać w coś sensowniejszego tak jak np: Pg (gwint) czy już powoli Zestaw kołowy więc wówczas część słownikowa będzie miała większy sens jako część artykułu a nie osobna przestrzeń nazw. Przynajmniej mi się to tak wydaje. Oczywiście można rozważyć utworzenie 3 przestrzeni dla 3 obcych języków UIC - gdzie będą już wyłącznie słowa/odnośniki do artykułów polskich. Tak z grubsza to widzę... ale na razie zarzucam sporo słów, aby mieć porządek w terminologii i mieć się do czego odwoływać w artykułach vide: Zestaw kołowy. Jacek Fink-Finowicki 21:10, 20 gru 2011 (CET)

Też się zastanawiałem nad czymś w rodzaju "słownika" jaki indeksacji / spisu treści. ale z drugiej strony to już jest Specjalna:Wszystkie_strony... oczywiście można rozważyć, że niektóre strony nie są słownikowe i wówczas wprowadzenie takiej kategorii będzie miało sens. Jacek Fink-Finowicki 23:10, 20 gru 2011 (CET)
Zastanawiam się jedynie czy nazwać tą kategorię "Terminologia", "Słownik", "Słownictwo", "Index" czy może "Spis Treści" Jacek Fink-Finowicki 10:24, 21 gru 2011 (CET)

Spam-roboty i ich konta

Cześć, Nie dało by się wprowadzić jakiejś autoryzacji przez administratora nowo tworzonych kont użytkowników, bez której niemożliwe byłyby jakiekolwiek edycje? Na przykład napisać gdzieś w widocznym miejscu specjalny adresu e-mail, na który należało by wysłać wiadomość z nazwą swojego konta i odpowiedzią na jakieś zadane tam proste pytanie.--Ptr 15:10, 27 gru 2011 (CET)

No ok. Ale tak jak mówisz - jak się ich, odpukać, zrobi więcej to trzeba będzie raczej coś takiego wdrożyć... Ptr 20:07, 27 gru 2011 (CET)
Ja się dołączam do propozycji Ptr... wszak na tyle często siedzimy na ENKOLu, że potencjalny nowy użytkownik nie będzie czekał dłużej na aktywację konta niż 24 h - zaś od razu przy aktywacji byłby zagadywany przez jednego z nas i zachęcany do działania. Jacek Fink-Finowicki 21:53, 27 gru 2011 (CET)

Miałem to na uwadze. Ja bym mimo wszystko był za jakimś potwierdzeniem że się nie ma do czynienia z jakimś spamerem. Może jakieś łatwe pytanie z dziedziny kolejowej? Nie wiem czy to się da w praktyce zrobić, ale by było skuteczne chyba. Ptr 17:31, 4 lut 2012 (CET)

Poszukam jakiś dodatków pozwalających weryfikować rejestrujących się userów - jakieś CAPTCHA, czy coś. W ciągu kilku dni dam znać o efetach poszukiwania. Paweł Niemczuk 19:18, 4 lut 2012 (CET)

Zarządcy

Cześć, Też myślałem, jak wpisywałem FPKW, żeby wąskotorowych zarządców dać w osobnej tabeli. Postaram się więc to zrobić zaraz. Ptr 18:34, 28 gru 2011 (CET)

Opis Pliku

Już kolejny raz użyłem nie tego szablonu (nawet już w mojej dyskusji był poruszany wcześniej ten temat). Po prostu skopiowałem szablon z innego, starszego pliku. Teraz łatwiej będzie odnaleźć odpowiedni bo dodałem go do spisu szablonów. Ptr 21:43, 3 sty 2012 (CET)

Odwołania do kategorii

No i widzisz, kolejny temat rozwiązany... a tyle bidy miałem z tym. --Jacek Fink-Finowicki 07:06, 6 sty 2012 (CET)

Plik z mapą

Cześć, podkład to mapy z archiwum WIG:

W sumie nie byłem pewny tych praw autorskich też, ale treści map są stare (więcej niż 70 lat). Mimo to chciałem je jednak usunąć żeby był spokój. Niestety awaria całej strony przeszkodziła mi w tym. Usunąłem to więc teraz. Ptr 12:56, 9 sty 2012 (CET)

Strona użytkownika / babelki

Ok, postaram się zamieścić coś takiego na swojej stronie. Ptr 17:33, 29 sty 2012 (CET)

Ja też coś zrobiłem... ale nie chce mi się szablonów wierzy specjalności szukać.. jak masz czas to wyszperaj Jacek Fink-Finowicki 06:46, 31 sty 2012 (CET)

Lxd2 z HP i ich hamulce

Cześć, Możesz zdradzić źródło informacji że te maszyny nie mają instalacji hamulca zespolonego? na 750mm.pl ktoś się podpiera enkolem że niemają ;) Ptr 22:13, 2 lut 2012 (CET)

Kategoria "Hasła encyklopedyczne"

Pamiętaj prosze dodawać tą kategorię, aby tworzone przez Cibie artykuły wzbogacały nasz "spis treści" Jacek Fink-Finowicki 23:35, 5 lut 2012 (CET)

Problem z przesłaniem pliku

Czesć, mam problem z przesłaniem pliku - chciał bym załadować nową wersję mapki z rozgałęzieniem w Rawie Maz. - nowy plik był by w formacie *.jpg zamiast *.png i przez to trochę mniejszy przy niewiele słabszej jakości. Wyskakuje za każdym razem komunikat na czerwono brzmiący mniej-więcej tak: "nie właściwy format pliku MIME". Próbowałem go przesłać także jako zupełnie osobny plik o innej nazwie i wyszło takie coś: Czysta strona. Ptr 15:33, 22 lut 2012 (CET)

Plik był mniejszy jeśli chodzi o potrzebne miejsce na dysku - ma 2,5MB, podczas gdy stary ma 9,4MB. Jest przy tym jednak większy rozdzielczościowo od obecnego tu o mniej-więcej 1/3. Chodzi mi o ten plik: Węzeł Rawa Maz.png Ptr 13:48, 23 lut 2012 (CET)
W tej chwili nie dysponuje za bardzo innymi programami, w których mógł bym jeszcze to przerobić. Png miał by rozmiar około 27MB Ptr 18:54, 23 lut 2012 (CET)

Cześć, chyba znowu coś podobnego się przytrafiło. Chciałem załadować ponownie wywalone mapki i częściowo się udało. W przypadku kolejki nałęczowskiej pojawił się jednak problem. Próbowałem załadować ponownie tę samą mapkę w .png (24,6 MB, 3512x3094), ale nie wchodziła. Pomyślałem, że może załaduję to samo w .jpg (4,08 MB, ten sam rozmiar) żeby była mniejsza. Sam plik załadowało [2], ale na [3] nic nie ma. Próba umieszczenia miniatury tego pliku na dowolnej stronie powoduje, że strona się nie wyświetla...

Co do plików .svg to w porządku. W razie potrzeby zrobię, jak radzisz. Pozdrawiam 2xM 17:50, 18 lut 2013 (CET)

Odp

Zgodnie z sugestią Jaceka Fink-Finowickiego piszę na stronie adresata mojego komentarza. Myślę że z GKW jeszcze jakieś fotki uda się wyszperać ;-) Swoją drogą jeszcze raz dziękuję zarządowi GKW, za umożliwienie wykonania pomiarów do pracy dyplomowej na Lxd2-352 w 09.2010r :-) Wracając do Lxd2-372, to jej silnik nie trafił przypadkiem do 364 (w niej też był chyba zmieniany (?), jeśli tak to z jakiej lokomotywy silnik dostała)??? Coś takiego pisało chyba kiedyś na +forum 785mm ??? SzymekJ 18:58, 23 lut 2012 (CET)

Witam również

Dziękuję za miłe powitanie. Ciekawa sprawa - pojawiają się serwisy w rodzaju przed-wiki, gdzie ludzie dla przyjemności uzupełniają wiedzę zanim trafi do Wikipedii. Bardzo ciekawe zjawisko! Znalazłem też stronę http://semaforek.kolej.org.pl/ na której jest bardzo dużo konkretnych informacji, zebranych prawdopodobnie z pierwszej ręki przez autorów strony (a więc coś co na Wikipedii nazywa się original research). A tak z ciekawości - dlaczego wy założyliście ten projekt?  « Saper // dyskusja »  23:26, 6 mar 2012 (CET)

Nowe strony

Witam. Mam pytanie - czy mogę tworzyć nowe strony na konkretne tematy bazując na już istniejących w necie polskich i zagranicznych stronach? Jeśli tak to czy jako źrodło wystarczy link zewnętrzny czy musi być coś więcej? Sorki że zadaje może banalne pytania ale zawsze mialem co do tego wątpliwości. Chcę by było wszystko ok. Pozdrawiam :) Skubihenio 23:30, 8 mar 2012 (CET) Ps. Myślałem że nie będzie tych działań z matematyki :)

Infoboks "wagon"

Cześć, W infoboksie są nagłówki "Przebudowa / zmiana serii" i "Skreślenie ze stanu". Proponował bym zrobić to bez takich nagłówków bo jeśli się trafi na wagon nadal istniejący to będzie widoczny pusty nagłówek "Skreślenie ze stanu", a jeśli do tego na nie przebudowany to będzie też widoczny "Przebudowa / zmiana serii" bez dalszych informacji. Myślę że to słabo by wyglądało i mogło by wprowadzać czasem w błąd nawet. "Skreślenie ze stanu" -sugeruje że poszło na złom, a "Przebudowa / zmiana serii" sugerować by mogło osobom przyzwyczajonym do tabor.wask.pl że wagonowi zmieniono oznaczenie i dla tego oznaczenia ma kolejną stronę. Trzeba to zrobić chyba w jednym nagłówku np przebieg służby lub coś podobnego... Sam infobox nazwał bym natomiast np egzemplarz_węglarka_Ziehla_infobox dodał bym też rozstaw toru bo tego typu węglary były też na 750 i 600 - może kiedyś się uda dopisać je do spisu. Ptr 13:54, 25 mar 2012 (CEST)

WikiKonferencja

Witaj!

Zmieniłem aparat telefoniczny i wyparował mi kontakt do Ciebie - odezwij się czym prędzej, bo jeszcze musimy popracować w temacie konferencji. Swoją drogą może dobrze byłoby spotkać się tak, aby i Ptr miał szansę wziąć udział w naszych przygotowaniach. Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 14:06, 29 maj 2012 (CEST)

Oznaczenia taboru

Zerknij proszę co w temacie masz w swoim archiwum... normy, przepisy itd.. oznaczenia normalnotorowych maszyn, wąskotorowych, oznaczenia zakładowe, CETAR... itd.. Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 00:50, 15 cze 2012 (CEST)

Prawo kolejowe a przepisy kolejowe - kategorie

Zmieniłem kategorię tak że przepisy kolejowe są podkategorią prawa kolejowego. To powinno wystarczyć. Moim zdaniem artykuły powinny mieć kategorie jak najmniej ogólne... Kaczor 08:06, 18 sty 2013 (CET)

Admin

Dzięki ;) Z tymi zasługami nie przesadzajmy, opieram się na doświadczeniach i innymi wikiami które (współ)tworzyłem ;) Mam nadzieję że projekt będzie się rozwijał i przybędzie redaktorów. Pozdrawiam Kaczor 22:35, 6 lut 2013 (CET)

oznaczenia taboru

Tyż racja - z zastrzeżeniem, że jest pewna logika w tym, że skoro na Wiki grasują boty usuwające podwójne rediry to i u nas też warto robić podobne porządki. Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 00:44, 26 lut 2013 (CET)

Dokładnie tak jak piszesz... redir dla usprawnienia (a ja po prostu raz na jakiś czas dla odstresowania będę ganiał dwukrotne przekierowania - dzięki temu strony się mikroskopijnie, ale szybciej ładują) Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 01:00, 26 lut 2013 (CET)

Foty

Dzięki Pawle - myślę, że jeszcze trochę fotek uda się dodać, aby podnieść atrakcyjność i wartość ENKOL. Co do jakości fotek, to te skanowane z negatywów są trochę gorszej jakości ale przedstawiają wartość dokumentalną więc też dodaję mimo ich mankamentów. SzymekJ (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 19:15, 28 lut 2013 (CET)

przesyłanie plików

Cześć, na wstępie chciałbym podziękować za przywitanie (nie wypadało mi tak pisać tylko w tej sprawie)

Mam mały problem z przesłaniem pliku, wyszperałem schematy montażu linek w napędach z instrukcji plk (Ie-11 E-20) niby pisze tam że wszelkie prawa zastrzeżone ale nie jest to przejaw twórczości więc to domena publiczna. Postanowiłem załadować pliki na enkol ale dostaję błąd: Rozszerzenie pliku nie pasuje do typu MIME. Plik jaki próbuję wgrać to .PNG i nie wiem co robię źle Sarna 14:50, 31 sie 2013 (CEST)

Niestety nic nie działa, próbowałem trzech programów i trzech formatów. Chyba po prostu wyślę ci to na maila Sarna 15:13, 31 sie 2013 (CEST)
Próbowałem ale serwer odrzuca wiadomość, prawdopodobnie przez rozmiar załącznika (>20MB) Podesłałem na twojego gmaila, jeśli już go nie używasz czy coś to najwyżej wrzucę to gdzieś i podeślę ci link do ściągnięcia Sarna 16:36, 31 sie 2013 (CEST)
Usuń jeśli możesz pliki Montaż linek6.png, Prowadzenie pędni2.jpg oraz 10.jpg - coś się 'zakleszczyło' i nie potrafię nic z tym zrobić, nie mogę władować załącznika powyżej 2 mega. Przy okazji nie wyświetlają się żadne strony z tymi obrazkami np. nowe pliki Sarna 00:07, 3 wrz 2013 (CEST)

Prawa autorskie

Jak już pewnie zauważyłeś zacząłem powoli brać się za art o Rudach. 2 dni temu przyszła książka Soidy, ale nie do końca wiem co mogę zeskanować a co już jest przejawem twórczości - chodzi głównie o mapkę z przebiegiem linii i zaznaczonymi bocznicami (rysunki techniczne z tego co wiem to wolna domena - są tu 3 rysunki mostów, rysunek techniczny Świdnicy którego chyba jeszcze nie ma a przydałby się no i są plany stacyjne które mogą być przejawem twórczości ze względu na ozdobną czcionkę ale są z 1930 więc będę wrzucał (niestety słabej jakości) no i są spisy taboru, z którymi nie wiem co zrobić Sarna 17:41, 4 wrz 2013 (CEST)

Dzięki za nowe uprawnienia, nie sądziłem że tak szybko "awansuję" (a właściwie że kiedykolwiek :) ) postaram się rozsądnie z nich korzystać
Co do schematu linii - ten który jest w archiwum ma tylko jedną bocznicę - KWK Gliwice. Reszta w tym czasie już nie istniała, schemat z książki Pana Soidy ma ich aż 10 nie wliczając łącznicy z GKW (kiedy jeszcze były to formalnie osobne linie) i głównie o te bocznice chodzi, o pokazanie jak ważna ta linia była dla regionu. Art o Rudach przez jakiś czas będzie musiał poczekać, zaczyna się kampania wrześniowa (poprawki) ale przez zimne jesienne wieczory będę miał co robić :)
Twój artykuł w brudnopisie po dopracowaniu będzie świetnym uzupełnieniem artykułów o GKW (myślałem nawet czy by nie zrobić kategorii GKW i tam wrzucać wszystko związane z Rudami i Bytomiem) Wcześiej nie zdawałem sobie sprawy z tego ile kopalni łączyła linia z Gliwic do Bytomia - szkoda że wszystkie bocznice rozebrano, widziałem zdjęcie jeszcze z 2004r. kiedy ładowano węgiel na węglarki. ps. jak wygląda sprawa gruntów pod linią? czy te grunty są dalej własnością PKP? Sarna 10:28, 5 wrz 2013 (CEST)
A po przeniesieniu na nową wersję MediaWiki szablon też nie będzie działał? Bo jeśli będzie, to może warto poczekać. A propo uprawnień jeszcze - nie wiem czy coś źle robię, ale jak edytowałem artykuł o 1Aw to wskoczyło mi to do wersji roboczej, i nawet nie mam jej jak oznaczyć jako przejrzaną Sarna 12:34, 5 wrz 2013 (CEST)

Sygnalizator próby hamulca

Swego czasu obfotografowałem i nawet zwymiarowałem nieistniejące już urządzenie kolejowe jakim jest sygnalizator próby hamulca. Tu jest link do paczki zdjęć, które można by do czegoś wykorzystać: http://eu07.pl/userfiles/13586/foto-Sygnalizator_hamulca.rar Większym problemem jest jednak to wymiarowanie. Zrobiłem to na kartce, nie znając się jednocześnie na rzeczy ani trochę, za co zostałem zjechany na forum MaSzyny. Czy dało by zatem przerobić to w jakiś bardziej profesjonalny sposób, gdyż ja nie mam czasu ani umiejętności?: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21832.0;attach=62809;image Cordylus 12:22, 26 wrz 2013 (CEST)

Te materiały co mam, to już wysłałem. Trzeba będzie jeszcze poszukać jakiś informacji, ale niestety to jest bardzo ubogi temat. Będę musiał poświęcić na to więcej czasu, ale to dopiero po weekendzie. PS. Dzięki za pomoc w obronie hasła "TMKW" na Wikipedii :) Cordylus 21:43, 18 paź 2013 (CEST)

Artykuł o Rudach

Cześć, pozwoliłem sobie przenieść artykuł z mojego brudnopisu w docelowe miejsce, jeszcze sporo mam do zrobienia ale może teraz się ktoś do mnie dołączy, albo naprawi kiedy coś spapram ;) Tylko teraz mam rozterki co do tego czy to jest rzeczywiście artykuł o Rudach czy raczej o linii Trynek-Rudy-Racibórz i czy nie należało by tak właśnie go nazwać. Ponadto teraz będzie mój artykuł i drugi pod hasłem Rudy będący kopią z pl.wiki - może w tym drugim pozostawić tylko krótki opis stacji, jej plan i znaczenie dla linii? Sarna (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 14:37, 28 gru 2013 (CET)

Coś się sypło...

Cześć, jakbyś miał chwilę to zerknij na artykuł o Rudach, wyskakuje jakiś wyjątek i strona się nie wyświetla Sarna (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 20:39, 16 mar 2014 (CET)

Dodawanie dźwięków - pliki ogg

Cześć. Czy możesz umożliwić dodawanie plików ogg? Mam parę dźwięków związanych z koleją, a będzie pewnie więcej. Na razie można dodawać tylko zdjęcia. Pozdrowienia Borys Kozielski (dyskusja) 13:55, 12 maj 2014 (UTC)

Spoko. Może w takim razie skorzystać z zewnętrznego repozytorium i poprosić użytkowników o używanie taga enkol. Może być freesoung, archive.org, commons? Borys Kozielski (dyskusja) 16:30, 12 maj 2014 (UTC)
Super, zaraz dodam coś na już. Utworzę kategorię w archiwum, ale jak chcesz to przenieś. Borys Kozielski (dyskusja) 16:59, 13 maj 2014 (UTC)

Uwagi :P

Cześć, ostatnio mam trochę roboty, ruszyłem powoli z projektem inżynierskim i mam jeszcze kilka innych 'projekcików' na biurku no i gryzie mnie też brak źródeł, obecnie mam tylko jedną książkę i trochę mi głupio ją tak przepisywać. Fajnie by było mieć monografię Pana Soidy, ale muszę zawieszenie w golfie wymienić :)

Co do zmian - pomysł z forum jest świetny, na pewno lepszy niż pisanie na stronie dyskusji o artykule zwłaszcza jeśli mają się porozumiewać więcej niż dwie osoby. Jedyne co mnie gryzie i miałem pisać do Ciebie w tej sprawie - nie przychodzą do mnie maile kiedy ktoś edytuje stronę mojej dyskusji, szukałem czekboksu w ustawieniach ale nic takiego tam nie ma

Pod koniec roku pisałem też do Ciebie w sprawie tego czy mój artykuł o Rudach nie lepiej by było rozdzielić na samą w sobie stację Rudy oraz na artykuł o linii z Trynku do Raciborza (bądź też z Bytomia do Raciborza), który można by połączyć w miarę płynnie z tekstem z twojego brudnopisu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Pawel_Niemczuk/brudnopis2 Co o tym myślisz? Pozdrawiam Sarna (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 10:00, 18 maj 2014 (UTC)