Edytujesz Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
{{Teczka w archiwum
+
'''Technika Parowozowa''' - dodatek do czaspisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. Publikacja miała na celu umożliwienie podnoszenia kompetencji maszynistów w drodze samokształcenia.
|Tytuł teczki=Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927
 
|Data początkowa=1927
 
|Data końcowa=1927
 
|Sygnatura teczki=AT-00038
 
|Słowa kluczowe=tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy
 
}}
 
Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
 
  
W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
+
'''Numer 1 z roku 1927'''
  
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów [http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication?id=296205&tab=3 Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej] oraz zbiorów [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacka Fink-Finowickiego]].
+
Pomiędzy sąsiadującymi stronami można się przemieszczać za pomocą odnośników umieszczonych w tabelce z opisem znajdującej się pod skanem.  
  
== Numer 1 ==
+
'''Uwaga''': numeracja stron w roczniku jest ciągła, tj. np. pierwsza strona numeru drugiego nie jest oznaczona liczbą 1, lecz liczbą 9 i tak dalej.
  
  
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
+
Udostępniony materiał pochodzi ze zbiorów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej
  
  
Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg|Strona 3
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_004.jpg|Strona 4
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_005.jpg|Strona 5
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_006.jpg|Strona 6
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|Strona 7
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|Strona 8
 
</hovergallery>
 
  
== Numer 2 ==
+
<gallery>
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 001.jpg|Strona 1
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 002.jpg|Strona 2
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 003.jpg|Strona 3
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 004.jpg|Strona 4
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 005.jpg|Strona 5
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 006.jpg|Strona 6
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 007.jpg|Strona 7
 +
Plik:TechnikaParow 1927 01 008.jpg|Strona 8
 +
</gallery>
  
 
+
[[Kategoria:Archiwum - Technika Parowozowa]]
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|Strona 9 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_010.jpg|Strona 10 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg|Strona 11 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg|Strona 12 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg|Strona 13 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_014.jpg|Strona 14 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|Strona 15 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|Strona 16 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 3 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|Strona 17 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_018.jpg|Strona 18 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_019.jpg|Strona 19 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_020.jpg|Strona 20 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_021.jpg|Strona 21 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_022.jpg|Strona 22 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_023.jpg|Strona 23 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|Strona 24 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 4 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|Strona 25 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_026.jpg|Strona 26 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_027.jpg|Strona 27 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg|Strona 28 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg|Strona 29 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg|Strona 30 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|Strona 31 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|Strona 32 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 5 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|Strona 33 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_034.jpg|Strona 34 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_035.jpg|Strona 35 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg|Strona 36 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_037.jpg|Strona 37 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg|Strona 38 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|Strona 39 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|Strona 40 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 6 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|Strona 41 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_042.jpg|Strona 42 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_043.jpg|Strona 43 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg|Strona 44 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_045.jpg|Strona 45 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg|Strona 46 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_047.jpg|Strona 47 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|Strona 48 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg|Strona 49 (9)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg|Strona 50 (10)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_051.jpg|Strona 51 (11)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|Strona 52 (12)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 7 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|Strona 53 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_054.jpg|Strona 54 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_055.jpg|Strona 55 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg|Strona 56 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg|Strona 57 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_058.jpg|Strona 58 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|Strona 59 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|Strona 60 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 8 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|Strona 61 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_062.jpg|Strona 62 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_063.jpg|Strona 63 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg|Strona 64 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg|Strona 65 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_066.jpg|Strona 66 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_067.jpg|Strona 67 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|Strona 68 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 9 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|Strona 69 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_070.jpg|Strona 70 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_071.jpg|Strona 71 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_072.jpg|Strona 72 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_073.jpg|Strona 73 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg|Strona 74 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|Strona 75 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|Strona 76 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 10 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|Strona 77 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_078.jpg|Strona 78 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_079.jpg|Strona 79 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_080.jpg|Strona 80 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg|Strona 81 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_082.jpg|Strona 82 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|Strona 83 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|Strona 84 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 11 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|Strona 85 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_086.jpg|Strona 86 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_087.jpg|Strona 87 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg|Strona 88 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_089.jpg|Strona 89 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg|Strona 90 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|Strona 91 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|Strona 92 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Numer 12 ==
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|Strona 93 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_094.jpg|Strona 94 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_095.jpg|Strona 95 (3)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg|Strona 96 (4)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_097.jpg|Strona 97 (5)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg|Strona 98 (6)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|Strona 99 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|Strona 100 (8)
 
</hovergallery>
 
 
 
== Spis rzeczy ==
 
 
 
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje
 
|-
 
| 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|1]] ||
 
|-
 
| 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|2]] || *
 
|-
 
| 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg|3]] ||
 
|-
 
| 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|7]] ||
 
|-
 
| 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|8]] || *
 
|-
 
| 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|9]] ||
 
|-
 
| 7 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg|11]] ||
 
|-
 
| 8 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg|12]] || *
 
|-
 
| 9 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg|13]] ||
 
|-
 
| 10 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || *
 
|-
 
| 11 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || *
 
|-
 
| 12 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|16]] ||
 
|-
 
| 13 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|17]] ||
 
|-
 
| 14 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_019.jpg|19]] || *
 
|-
 
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|24]] ||
 
|-
 
| 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|25]] ||
 
|-
 
| 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg|28]] ||
 
|-
 
| 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg|29]] || *
 
|-
 
| 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg|30]] ||
 
|-
 
| 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|31]] ||
 
|-
 
| 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|32]] ||
 
|-
 
| 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|33]] ||
 
|-
 
| 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg|36]] ||
 
|-
 
| 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg|38]] || *
 
|-
 
| 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] ||
 
|-
 
| 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] || *
 
|-
 
| 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] ||
 
|-
 
| 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] ||
 
|-
 
| 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|41]] ||
 
|-
 
| 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg|44]] ||
 
|-
 
| 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg|46]] || *
 
|-
 
| 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] ||
 
|-
 
| 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] ||
 
|-
 
| 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg|49]] || *
 
|-
 
| 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg|50]] ||
 
|-
 
| 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|52]] ||
 
|-
 
| 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|53]] || *
 
|-
 
| 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg|56]] || *
 
|-
 
| 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg|57]] || *
 
|-
 
| 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|59]] ||
 
|-
 
| 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] ||
 
|-
 
| 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] ||
 
|-
 
| 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|61]] ||
 
|-
 
| 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg|64]] || *
 
|-
 
| 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg|65]] || *
 
|-
 
| 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|68]] ||
 
|-
 
| 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|69]] || *
 
|-
 
| 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg|74]] || *
 
|-
 
| 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|75]] ||
 
|-
 
| 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] || *
 
|-
 
| 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] ||
 
|-
 
| 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|77]] ||
 
|-
 
| 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg|81]] || *
 
|-
 
| 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|83]] ||
 
|-
 
| 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|84]] ||
 
|-
 
| 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|85]] ||
 
|-
 
| 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg|88]] ||
 
|-
 
| 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John  B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg|90]] || *
 
|-
 
| 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] || *
 
|-
 
| 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] ||
 
|-
 
| 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|92]] ||
 
|-
 
| 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|93]] || *
 
|-
 
| 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg|96]] ||
 
|-
 
| 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg|98]] || *
 
|-
 
| 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|99]] ||
 
|-
 
| 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] ||
 
|-
 
| 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] ||
 
|-
 
|}
 
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_003.jpg|Strona 3
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_004.jpg|Strona 4
 
</hovergallery>
 
 
 
[[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]]
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: