Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Podmiana tabeli)
(→‎Spis rzeczy: korekta str. 19 - to nr 3, nie 2)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{Teczka w archiwum
 +
|Tytuł teczki=Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927
 +
|Data początkowa=1927
 +
|Data końcowa=1927
 +
|Sygnatura teczki=AT-00038
 +
|Słowa kluczowe=tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy
 +
}}
 
Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
 
Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
  
Linia 7: Linia 14:
 
== Numer 1 ==
 
== Numer 1 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|Strona 2
Linia 16: Linia 26:
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|Strona 7
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|Strona 7
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|Strona 8
 
Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|Strona 8
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 2 ==
 
== Numer 2 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|Strona 9 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|Strona 9 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_010.jpg|Strona 10 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_010.jpg|Strona 10 (2)
Linia 29: Linia 42:
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|Strona 15 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|Strona 15 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|Strona 16 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|Strona 16 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 3 ==
 
== Numer 3 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|Strona 17 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|Strona 17 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_018.jpg|Strona 18 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_018.jpg|Strona 18 (2)
Linia 42: Linia 58:
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_023.jpg|Strona 23 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_023.jpg|Strona 23 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|Strona 24 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|Strona 24 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 4 ==
 
== Numer 4 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|Strona 25 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|Strona 25 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_026.jpg|Strona 26 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_026.jpg|Strona 26 (2)
Linia 55: Linia 74:
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|Strona 31 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|Strona 31 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|Strona 32 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|Strona 32 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 5 ==
 
== Numer 5 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|Strona 33 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|Strona 33 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_034.jpg|Strona 34 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_034.jpg|Strona 34 (2)
Linia 68: Linia 90:
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|Strona 39 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|Strona 39 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|Strona 40 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|Strona 40 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 6 ==
 
== Numer 6 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|Strona 41 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|Strona 41 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_042.jpg|Strona 42 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_042.jpg|Strona 42 (2)
Linia 85: Linia 110:
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_051.jpg|Strona 51 (11)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_051.jpg|Strona 51 (11)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|Strona 52 (12)
 
Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|Strona 52 (12)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 7 ==
 
== Numer 7 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|Strona 53 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|Strona 53 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_054.jpg|Strona 54 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_054.jpg|Strona 54 (2)
Linia 98: Linia 126:
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|Strona 59 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|Strona 59 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|Strona 60 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|Strona 60 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 8 ==
 
== Numer 8 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|Strona 61 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|Strona 61 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_062.jpg|Strona 62 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_062.jpg|Strona 62 (2)
Linia 111: Linia 142:
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_067.jpg|Strona 67 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_067.jpg|Strona 67 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|Strona 68 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|Strona 68 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 9 ==
 
== Numer 9 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|Strona 69 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|Strona 69 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_070.jpg|Strona 70 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_070.jpg|Strona 70 (2)
Linia 124: Linia 158:
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|Strona 75 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|Strona 75 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|Strona 76 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|Strona 76 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 10 ==
 
== Numer 10 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|Strona 77 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|Strona 77 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_078.jpg|Strona 78 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_078.jpg|Strona 78 (2)
Linia 137: Linia 174:
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|Strona 83 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|Strona 83 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|Strona 84 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|Strona 84 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 11 ==
 
== Numer 11 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|Strona 85 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|Strona 85 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_086.jpg|Strona 86 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_086.jpg|Strona 86 (2)
Linia 150: Linia 190:
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|Strona 91 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|Strona 91 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|Strona 92 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|Strona 92 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Numer 12 ==
 
== Numer 12 ==
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|Strona 93 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|Strona 93 (1)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_094.jpg|Strona 94 (2)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_094.jpg|Strona 94 (2)
Linia 163: Linia 206:
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|Strona 99 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|Strona 99 (7)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|Strona 100 (8)
 
Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|Strona 100 (8)
</gallery>
+
</hovergallery>
  
 
== Spis rzeczy ==
 
== Spis rzeczy ==
Linia 197: Linia 240:
 
| 13 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|17]] ||  
 
| 13 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|17]] ||  
 
|-
 
|-
| 14 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_019.jpg|19]] || *
+
| 14 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_019.jpg|19]] || *
 
|-
 
|-
 
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|24]] ||  
 
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|24]] ||  
Linia 307: Linia 350:
 
|}
 
|}
  
<gallery>
+
 
 +
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 +
 
 +
 
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_001.jpg|Strona 1
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_002.jpg|Strona 2
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_003.jpg|Strona 3
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_003.jpg|Strona 3
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_004.jpg|Strona 4
 
Plik:TechnikaParow_1927_spis_004.jpg|Strona 4
</gallery>
+
</hovergallery>
  
[[Kategoria:Archiwum - Technika Parowozowa]]
+
[[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]]

Aktualna wersja na dzień 21:16, 13 kwi 2021

Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)
Tytuł teczki Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927
Data początkowa 1927
Data końcowa 1927
Sygnatura teczki AT-00038
Słowa kluczowe tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy

Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.

W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron

Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.

Numer 1[edytuj]

Numer 2[edytuj]

Numer 3[edytuj]

Numer 4[edytuj]

Numer 5[edytuj]

Numer 6[edytuj]

Numer 7[edytuj]

Numer 8[edytuj]

Numer 9[edytuj]

Numer 10[edytuj]

Numer 11[edytuj]

Numer 12[edytuj]

Spis rzeczy[edytuj]

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
1 (Redaktor) Od Redakcji 1927 1 1
2 (Redaktor) Stu lecie parowozu 1927 1 2 *
3 W. F. O wyłączaniu hamulca parowozu 1927 1 3
4 A. Chmielewski W sprawie zerwań pociągów osobowych 1927 1 7
5 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 1 8 *
6 Inż. St. Felsz Odparowalność opału a sprawność kotła 1927 2 9
7 (Redaktor) Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej 1927 2 11
8 (Redaktor) Obecne wielkości parowozu 1927 2 12 *
9 (Redaktor) Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? 1927 2 13
10 (Redaktor) Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? 1927 2 15 *
11 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 2 15 *
12 (Redaktor) Od Redakcji 1927 2 16
13 Inż. Wł. Witkowski Zwrotnice a stan parowozów 1927 3 17
14 Inż. Roman Zakrzewski Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu 1927 3 19 *
15 A. Chmielewski O smarach do pary przegrzanej 1927 3 24
16 Inż. T. Śnieściakowski O węglu używanym na polskich kolejach państwowych 1927 4 25
17 W. F. Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza 1927 4 28
18 (Redaktor) Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? 1927 4 29 *
19 Masz. T. Wiśniewski O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla 1927 4 30
20 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 4 31
22 (Redaktor) Zawiadomienie 1927 4 32
23 Inż. B. Hummel Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor 1927 5 33
24 Inż. Wł. Krzyżanowski Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego 1927 5 36
25 (Redaktor) Marnotrawstwo pary 1927 5 38 *
26 Inż. Wł. Witkowski Zadanie konkursowe 1927 5 39
27 (Redaktor) Katastrofa kolejowa 1927 5 39 *
28 Inż. S. F. O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
29 Masz. St. Koral O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
30 Inż. St. Felsz Ogień jałowy 1927 6 41
31 Inż. St. N. Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej 1927 6 44
32 Inż. Wł. Witkowski Dokształcanie maszynistów 1927 6 46 *
33 A. Chmielewski Badanie czystości kotłów parowozowych 1927 6 48
34 (Redaktor) Rozchód pary na ogrzewanie pociągów 1927 6 48
35 (Redaktor) Parowóz amerykański 1927 6 49 *
36 (Redaktor) (Rozwiązanie zadania .konkursowego) 1927 6 50
37 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 6 52
38 Inż. Wł. Witkowski Działanie krzyżulca na równoleżniki 1927 7 53 *
39 J. L. O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza 1927 7 56 *
40 (Redaktor) Mechaniczne węlowanie parowozów 1927 7 57 *
41 A. Chmielewski Oświetlenie elektryczne na parowozach 1927 7 59
42 (Redaktor) Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais 1927 7 60
43 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 7 60
44 J. L. O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece 1927 8 61
45 Inż. B. Hummel O zużywaniu się obręczy kół 1927 8 64 *
46 (Redaktor) Kotły parowozowe wodnorurkowe 1927 8 65 *
47 Masz. St. Koral Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych 1927 8 68
48 (Redaktor) Parowóz turbinowy 1927 9 69 *
49 (Redaktor) Obecne przebiegi bez zatrzymania 1927 9 74 *
50 Inż. Wł. Witkowski Nieszczelność obszycia kotła parowozowego 1927 9 75
51 (Redaktor) Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? 1927 9 76 *
52 Br. Cieśliński Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych 1927 9 76
53 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody 1927 10 77
54 Inż. Wł. Witkowski Nowy parowóz typu 2F1 1927 10 81 *
55 Masz. Jan Godlewski Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 83
56 Masz. J. Storuń Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 84
57 Inż. Wł. Witkowski Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła 1927 11 85
58 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową 1927 11 88
59 (Redaktor) Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” 1927 11 90 *
60 (Redaktor) Praktyczne siedzenie 1927 11 91 *
61 A. Chmielewski Niedomagania sygnałowe 1927 11 91
62 (Redaktor) Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich 1927 11 92
63 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych 1927 12 93 *
64 Tomasz Jastrzębowski O kolejach amerykańskich 1927 12 96
65 (Redaktor) Stal niklowa dla parowozów 1927 12 98 *
66 A. Chmielewski Budy parowozowe 1927 12 99
67 Masz. St. Spyl Zwiększenie siły pociągowej parowozu 1927 12 100
68 Masz. Jan Godlewski Wymiary dysz 1927 12 100