Edytujesz Autoryzacja bezpieczeństwa

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
'''Autoryzacja bezpieczeństwa''' – dokument potwierdzający ustanowienie przez [[zarządca infrastruktury|zarządcę infrastruktury]] [[system zarządzania bezpieczeństwem|systemu zarządzania bezpieczeństwem]] oraz zdolność spełniania przez niego wymagań niezbędnych do bezpiecznego projektowania, eksploatacji i utrzymania [[infrastruktura kolejowa|infrastruktury kolejowej]]. <ref>Art. 4 ust. 18b Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> Autoryzację bezpieczeństwa wydaje, cofa, przedłuża oraz zmienia [[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego]]. <ref>Art. 13 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
 
'''Autoryzacja bezpieczeństwa''' – dokument potwierdzający ustanowienie przez [[zarządca infrastruktury|zarządcę infrastruktury]] [[system zarządzania bezpieczeństwem|systemu zarządzania bezpieczeństwem]] oraz zdolność spełniania przez niego wymagań niezbędnych do bezpiecznego projektowania, eksploatacji i utrzymania [[infrastruktura kolejowa|infrastruktury kolejowej]]. <ref>Art. 4 ust. 18b Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> Autoryzację bezpieczeństwa wydaje, cofa, przedłuża oraz zmienia [[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego]]. <ref>Art. 13 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
 
 
Autoryzacja bezpieczeństwa obejmuje:
 
# dokument potwierdzający akceptację [[system zarządzania bezpieczeństwem|systemu zarządzania bezpieczeństwem]]
 
# dokument potwierdzający akceptację wewnętrznych regulacji w celu spełnienia przez zarządcę określonych wymagań niezbędnych do bezpiecznego projektowania, eksploatacji i utrzymania infrastruktury kolejowej, w tym systemu nadzoru ruchu kolejowego i sygnalizacji.
 
 
Autoryzacja bezpieczeństwa jest wydawana na okres 5 lat i przedłużana co 5 lat na wniosek zarządcy.
 
 
Jeśli posiadacz autoryzacji dokona istotnych zmian w infrastrukturze kolejowej, w [[sygnalizacja kolejowa|sygnalizacji]], w zasilaniu energią lub w zasadach jej eksploatacji lub utrzymania, to jest on zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie [[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego|Prezesa UTK]] oraz dokonać aktualizacji autoryzacji bezpieczeństwa.
 
 
Gdy posiadacz autoryzacji zmieni przepisy bezpieczeństwa, to [[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego|Prezes UTK]] może zażądać od niego dokonania zmiany autoryzacji bezpieczeństwa.
 
 
[[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego|Prezes UTK]] może także cofnąć autoryzację bezpieczeństwa, podając przyczyny swojej decyzji, w przypadku gdy uzna, że autoryzowany [[zarządca infrastruktury]] nie spełnia warunków w zakresie bezpieczeństwa. <ref>Art. 18 ust. od 1 do 6 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref>
 
 
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Prawo kolejowe]]
 
 
 
[[Kategoria:Zalążki artykułów]]
 
[[Kategoria:Zalążki artykułów]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: