DE6400: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Lokomotywa spalinowa infobox |typ_lokomotywy = DE6400 |przewoźnik = DB Cargo Polska, Eurotunel, NS Cargo, Railion |oznaczenie_przewoź...")
 
Linia 27: Linia 27:
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywa DE6400-6473.
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywa DE6400-6473.
 
}}
 
}}
 +
 +
'''DE 6400''' – normalnotorowa lokomotywa spalinowa przeznaczona do manewrów i ciągnięcia lekkich pociągów towarowych, wyprodukowana w liczbie 120 sztuk w latach 1988–1994 dla kolei holenderskich przez niemieckie przedsiębiorstwo Maschinenbau Kiel (obecnie Vossloh). W 2016 firma DB Cargo Polska sprowadziła i spolonizowała 11 lokomotyw tej serii. Obecnie w Polsce znajduje się już 36 takich lokomotyw.
 +
5 takich lokomotyw zakupiła również francuska firma Eurotunel, która używa ich jako lokomotyw ratunkowych w tunelu kolejowym łączącym Wielką Brytanię z Francją (Eurotunel).
 +
Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona:
 +
6401 - Filip
 +
6402 - Dawid
 +
6404 - Józef
 +
6405 - Arek
 +
6408 - Marcin

Wersja z 09:12, 10 kwi 2019

DE6400
DE6400-6473.jpeg
Lokomotywa DE6400-6473.
Przewoźnik DB Cargo Polska, Eurotunel, NS Cargo, Railion
Oznaczenie przewoźnika DE6400, 00 (Eurotunel)
Producent MaK
Lata budowy 1988 - 1995
Układ osi Bo'Bo'
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 82 t
Nacisk osi na szyny 20,5 t
Rozstaw osi skrajnych b/d
Średnica kół b/d
Długość ze zderzakami 14400 mm
Szerokość 3100 mm
Wysokość 4200 mm
Prędkość konstrukcyjna 120 km/h (100 km/h w Polsce)
Maksymalna siła pociągowa 305 kN (30500 kG)
Typ silnika spalinowego MTU
Moc znamionowa 1580 KM
Zapas paliwa 3345 l
Rodzaj przekładni b/d
System hamulca Oerlikon
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania b/d


DE 6400 – normalnotorowa lokomotywa spalinowa przeznaczona do manewrów i ciągnięcia lekkich pociągów towarowych, wyprodukowana w liczbie 120 sztuk w latach 1988–1994 dla kolei holenderskich przez niemieckie przedsiębiorstwo Maschinenbau Kiel (obecnie Vossloh). W 2016 firma DB Cargo Polska sprowadziła i spolonizowała 11 lokomotyw tej serii. Obecnie w Polsce znajduje się już 36 takich lokomotyw. 5 takich lokomotyw zakupiła również francuska firma Eurotunel, która używa ich jako lokomotyw ratunkowych w tunelu kolejowym łączącym Wielką Brytanię z Francją (Eurotunel). Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona: 6401 - Filip 6402 - Dawid 6404 - Józef 6405 - Arek 6408 - Marcin