DO: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie)
 
 
Linia 17: Linia 17:
 
§91 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)
 
§91 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
[[Kategoria:Prawo kolejowe]]
 
 
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]]
 
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]]

Aktualna wersja na dzień 16:44, 17 sty 2013

DO (Za tarczą ostrzegawczą znajduje się tarcza zatrzymania) - sygnał nadawany przez [[tarcza ostrzegawcza|nieruchomą przenośną tarczę ostrzegawczą informujący, że w odległości drogi hamowania zwiększonej o 200 m znajduje się tarcza zatrzymania z sygnałem D 1. Przed przenośną tarczą ostrzegawczą nie ustawia się wskaźnika W 1.

Przenośną tarczę ostrzegawczą DO ustawia się w stosunku do torów, do których się odnosi według tych samych zasad ustawiania, jakie obowiązują dla semaforów, z tym że na stacjach przenośną tarczę zatrzymania ustawia się w osi toru.

  • Dzienny obraz sygnału: nieruchoma okrągła tarcza pomarańczowa z czarnym pierścieniem i białą obwódką
  • Nocny obraz sygnału: pomarańczowe światło na maszcie pod tarczą

Jeżeli powierzchnia przenośnej tarczy ostrzegawczej jest odblaskowa, to można nie stosować na nich sygnału nocnego.

Źródło[edytuj]

§91 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)