Dyskusja użytkownika:Kaczor

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

Witamy w serwisie i zapraszamy do pisania artykułow oraz brania udziału w pracach nad jego kształtem. W razie pytań pisz śmiało na stronach portalu społeczności lub kontaktuj się którymkolwiek z administratorów, np. ze mną. Pozdrawiam Paweł Niemczuk 00:19, 17 cze 2011 (CEST)

Wandalizm

Cześć! Dzięki za czujność i usunięcie. Chwila nieuwagi (zapomniałem się w pracy wylogować z komputera w pokoju socjalnym) i pasztet gotowy. Mam nauczkę na przyszłość. Pozdrawiam! Paweł Niemczuk 09:42, 12 lip 2011 (CEST)


Mapki

Używam poczciwego Corel Draw. Założenie jest takie, że będą w formacie SVG czyli jako grafika wektorowa. Zastanawiam się, na ile schematycznie je robić. 2xM 15:35, 4 sie 2011 (CEST)

Prawo kolejowe a przepisy kolejowe - kategorie

Cześć! Masz słuszną słuszność, hehe, że utworzyłeś kategorię "Przepisy kolejowe". Myślę jednak, że może nieco za szybko usunąłeś sygnały z "Prawa kolejowego" - toż one są opisane w rozporządzeniu, zaś zarządcy infrastruktury niejako powtarzają je w swoich przepisach wewnętrznych. Może powinny być naraz w obu kategoriach? Nie wykluczają się one wzajemnie. Pozdrawiam Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 06:55, 18 sty 2013 (CET)

Aaa, widzisz pan, to ja się nie dość dokładnie przyjrzałem Twoim edycjom i czepiam się bezpodstawnie :) Teraz, jak dotarło do mnie, do czego zmierzasz, nie mam uwag. Wg. mnie jest ok. No i, oczywiście, artykuł powinien należeć do niezbędnego minimum kategorii, jednak w wielu przypadkach liczne kategorie będą nieuniknione. Pozdrawiam i przepraszam za niesłuszne czepialstwo :) Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 08:11, 18 sty 2013 (CET)

Witaj, Administratorze :)

W dniu dzisiejszym biurokraci serwisu Enkol podjęli jednomyślnie decyzję o nadaniu Ci uprawnień administratora. Uznaliśmy, że posiadasz wystarczającą wiedzę i doświadczenie (a także zasługi) żeby posiadać pełnię możliwości edycji serwisu. Jednocześnie proszę o niezwykle ostrożne korzystanie z niektórych narzędzi administracyjnych ze względu na to, że efekty użycia niektórych z nich (np. usuwanie i integracja użytkowników) są nieodwracalne. W razie pytań, czy wątpliwości pisz do mnie, czy do Jacka śmiało. Czy to na Enkolu na stronach naszych dyskusji, czy malowo. Mój adres: p (kropka) niemczuk (małpa) sgkw (kropka) eu. Pozdrawiam! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 22:05, 6 lut 2013 (CET)

Wagon .. ale jaki?

Witaj!

Widzę, że ostatnio bardzo prężnie zaciągasz artykuły z poczciwej Wiki, co jest jak najbardziej słuszne dla rozwoju Enkolu. Mam jednak pewną drobną uwagę... może po prostu czepiam się słownictwa... wg. mnie wagon silnikowy jest prawidłową nazwą dla wagonu z własnym napędem... i zależnie od rodzaju napędu, będzie to wagon silnikowy elektryczny, wagon silnikowy spalinowy, wagon silnikowy parowy... natomiast artykuł na Wiki jest po prostu błędnie opisany, mimo iż już w latach 30. na łamach ówczesnej prasy kolejowej debaty nad poprawnym mianownictwem zostały rozstrzygnięte.

Obecnie mojej aktywności nie widać bezpośrednio na serwisie, gdyż szykuję sporą bazę związaną właśnie z mianownictwem... a poprawności językowych doszukuje się zarówno w:

- 2 wydaniach papierowych słowników kolejowych (1965 r. oraz 1978 r.) wydanych przez WKiŁ pod patronactwem UIC
- Leksykonie terminów kolejowych (KOW)
- Aktualnym słowniku UIC (RailLexic)

+ oczywiście ogólna wiedza książkowa.

Mam nadzieję, że w tym miesiącu pierwsze efekty mojej pracy będą widoczne w naszym serwisie, więc i łatwiej będzie wówczas rozwiązywać różne zagadki słowne. Czyli uniknąć powielania błędów z Wikipedii Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 11:53, 7 lut 2013 (CET)

Prośba o ponowne przesłanie pliku

Część! W wyniku awarii Enkolu licho wzięło następujący plik:

  • Lyd1-222.jpg

Prześlij go proszę ponownie. Pozdrawiam Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 08:05, 9 lut 2013 (CET)

Strony poświęcone poszczególnym egzemplarzom taboru

Cześć! Przeniosłem utworzoną przez Ciebie stronę o WLs75-71 w nieco inne miejsce. Zasadniczo przyjęliśmy, że artykuły o konkretnych sztukach taboru nie są oddzielnymi stronami, a podstronami strony o danym typie taboru. Tzn. mamy artykuł główny "WLs75", zaś o "WLs75-71" będzie w artykule będącym podstroną strony o WLs75. Czyli zamiast "WLs75-71" powinno być "WLs75/71". Oczywiście właściwy wygląd linkom nadajemy za pomocą wikiskładni. Link wewnętrzny do podstrony danej sztuki taboru w tabelce będzie zatem wyglądał tak:

[[WLs75/71|WLs75-71]]


Pozdrawiam i wyrażam na prawdę duże uznanie dla Twojego dotychczasowego wkładu pracy. Przez ładnych parę miesięcy Enkol zapadł w sen. A także dzięki Tobie ponownie nabrał wigoru. Dzięki! Tak trzymać! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 22:51, 11 lut 2013 (CET)

Grafika na medal

Cześć! Zachęcam do wzięcia udziału w głosowaniu na grafikę na medal :) Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 06:38, 17 lut 2013 (CET)

Rudy

Cześć, hasło które przekopiowałeś z wiki powoli powstaje w moim brudnopisie więc jeśli chciałeś je tylko przekopiować to ok, ale jego poważna edycja mija się z celem bo będzie dublowanie tego samego :) Pozdrawiam Sarna 21:43, 14 paź 2013 (CEST)