Edytujesz Dyskusja użytkownika:Saper

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 4: Linia 4:
  
 
Czyli geneza powstania naszego serwisu - prosta prawa - OR. Wiki nie lubi OR, zaś w tematyce kolejowej OR jest często znacznie dokładniejszy niż publikacje. Zatem postanowiliśmy z Pawłem założyć Enkol jako bazę informacji których na Wiki normalnie nie mogli byśmy zamieścić. Podobnie jak z OR jest również z nieency.. czyli np. nasze zakusy na wykonanie pełnego spisu taboru kolejowego, tak, aby każdy pojazd miał swój "artykuł" a na plwiki takie artykuły były by zaraz zEKowane jako nieency. [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacek Fink-Finowicki]] 23:32, 6 mar 2012 (CET)
 
Czyli geneza powstania naszego serwisu - prosta prawa - OR. Wiki nie lubi OR, zaś w tematyce kolejowej OR jest często znacznie dokładniejszy niż publikacje. Zatem postanowiliśmy z Pawłem założyć Enkol jako bazę informacji których na Wiki normalnie nie mogli byśmy zamieścić. Podobnie jak z OR jest również z nieency.. czyli np. nasze zakusy na wykonanie pełnego spisu taboru kolejowego, tak, aby każdy pojazd miał swój "artykuł" a na plwiki takie artykuły były by zaraz zEKowane jako nieency. [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacek Fink-Finowicki]] 23:32, 6 mar 2012 (CET)
 
:Jacek w znacznej mierze odpowiedział na Twoje pytanie - po co Enkol - głównie chodzi o OR. Znaczna część naszej wiedzy pochodzi z obserwacji własnych, relacji emerytów i byłych pracowników. Mamy tego sporo. Do tego mamy masę informacji bardzo szczegółowych, np. wspomnianych przez Jacka spisów taboru - to się na pl-wiki nie utrzyma - za bardzo szczegółowe. Część artykułów, które dojrzeją na Enkolu będzie się nadawała z czasem do przeniesienia na Wiki. Ba, już kilka takich jest. Część jednak będzie zawsze nieency. I po to Enkol. Poza tym mamy tu znacznie mniejszą społeczność, mniejszą presję, jak sądzę. To może być poligon dla przyszłych encyklopedystów. Bez zbędnego stresu, czerwonych szablonów itd. Co nie znaczy, że nie stawiamy na jakość. No i jeszcze jedno - mamy sporo materiałów (głównie fotografii), które autorzy zgodzili się udostępnić tylko dla Enkolu, licencje typu Creative Commons im nie odpowiadają. I na koniec - Baza Kolejowa (semaforek.kolej.pl), choć jest oparta na oprogramowaniu WikiMedia, to nie jest projektem otwartym. Enkol jest i ma takim być. To tyle. Czas spać, pora późna. Pozdrawiam! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 02:01, 7 mar 2012 (CET)
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)