Kolej Cegielni Igloobud: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (15 wersji)
m (dr tech)
Linia 1: Linia 1:
{{DNU|artykuł|podstrona=2021:07:30:Kolej Cegielni Igloobud}}
+
[[Plik:Debica - kolej cegielni.jpg|WLs50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w Dębicy (rok 2007)|thumb|500px|right]]
{{Linia kolejowa infobox
+
<!---{{Linia kolejowa infobox
 
  |zarządca = Cegielnia Igloobud
 
  |zarządca = Cegielnia Igloobud
 
  |numer    =  
 
  |numer    =  
Linia 10: Linia 10:
 
  |trakcja  =  
 
  |trakcja  =  
 
  |vmax    =  
 
  |vmax    =  
  |zdjęcie  = Debica - kolej cegielni.jpg
+
  |zdjęcie  = Kolej Cegielni Igloobud
 
  |opis    = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r.
 
  |opis    = Wls50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w [[Dębica|Dębicy]] - 2007 r.
 
  |rok_otwarcia    = 1968
 
  |rok_otwarcia    = 1968
Linia 31: Linia 31:
 
}}
 
}}
 
}}
 
}}
 +
--->
  
 
'''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
 
'''Kolej cegielni Igloobud''' – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca [[cegielnia|cegielnię]] Igloobud w [[Dębica|Dębicy]] z [[kopalnia|kopalnią]] iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze<ref name=mleczek>T. Mleczek, ''Nowości z Dębicy'', "Świat Kolei" 10/2001 s.6</ref>. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.
  
 
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy.
 
W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50|WLs50]] i 22 wagony - koleby<ref name=mleczek/>. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa [[Fablok/ZNTK Poznań WLs40/WLs50 |Wls50]]-2068 oraz [[koleba (transport)|koleba]] są obecnie eksponatami [[Muzeum Regionalne w Dębicy|Muzeum Regionalnego]] w Dębicy.
 +
{{clear}}
  
== Przypisy ==
 
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
  
== Linki zewnętrzne ==
 
* [http://ssb.strefa.pl/mitor/debica.html Kolej cegielni Igloobud w Dębicy]
 
  
 
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]]
 
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]]
[[Kategoria:Transport w Dębicy]]
 

Wersja z 18:13, 30 lip 2021

WLs50-2068 z kolebami pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w Dębicy (rok 2007)

Kolej cegielni Igloobud – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa łącząca cegielnię Igloobud w Dębicy z kopalnią iłów w dzielnicy Wolica. Zbudowana w 1968 r. po wyczerpaniu złóż w sąsiedztwie cegielni. Służyła do przewozu surowca z kopalni do zakładu. Składy kursowały kilka razy dziennie po 4-kilometrowej trasie w dni robocze[1]. Ostatni pociąg towarowy przejechał w 2008 r., rozebrana została rok później.

W 2001 roku kolej miała dwie sprawne lokomotywy WLs50 i 22 wagony - koleby[1]. Pochodzący z kolei tabor: lokomotywa Wls50-2068 oraz koleba są obecnie eksponatami Muzeum Regionalnego w Dębicy.


Przypisy

  1. 1,0 1,1 T. Mleczek, Nowości z Dębicy, "Świat Kolei" 10/2001 s.6