Linia cukrownicza Kozienice - Piotrkowice
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
Linia cukrownicza Kozienice - Piotrkowice | |
' | |
Rok budowy | 1921-24 |
Cel budowy | kolej cukrownicza |
Zleceniodawca budowy | Cukrownia Garbów |
Rok rozbiórki | połowa lat '30 |
Rozstaw szyn | 600 mm
|
Linie rozebrane | Kozienice - Kuźmy |
Długość zlikwidowanych linii | ok. 12 km |
Stacje styczne z koleją normalnotorową | Kozienice (?) |
Niepubliczna kolej towarowa | |
Operatorzy | |
Nazwa Operatora | Okres działalności
|
' |
Istniejąca w okresie międzywojennym niepubliczna kolej wąskotorowa o trakcji parowej, wybudowana i eksploatowana przez Cukrownię Garbów.
Historia
Cukrownia Garbów od 1908 roku posiadała kolejkę wąskotorową o szerokości 750 mm i trakcji parowej, która na początku lat '20 była intensywnie rozbudowywana. Odcinek Kozienice - Kuźmy służył do zwożenia buraków do przystani na Wiśle, skąd były transportowane do Piotrawina i dalej - kolejką Cukrowni Opole - do Opola Lubelskiego, gdzie były przerabiane. W 1926 roku na linii eksploatowano 1 parowóz o mocy 60 KM oraz 12 wagonów o ładowności 3 tony. Kolejkę rozebrano w związku z problemami finansowymi cukrowni w latach '30.
Źródła
- Robert Wójcik: Historia Cukrowni Garbów, Towarzystwo Naukowe KUL, 2010, ISBN 8373064796, 9788373064799