Ls75: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
  |typ_lokomotywy        = Ls75
+
  |typ_lokomotywy        = Ls75/2Ls75
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
 
  |oznaczenie_przewoźnika = Ls75/2Ls75
 
  |oznaczenie_przewoźnika = Ls75/2Ls75

Wersja z 23:31, 4 kwi 2018

Ls75/2Ls75
'
Przewoźnik PKP, przemysł
Oznaczenie przewoźnika Ls75/2Ls75
Producent Fablok
Lata budowy 1959 - 1960
Układ osi B
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 16,0 t
Nacisk osi na szyny 8 t
Rozstaw osi skrajnych 2500 mm
Średnica kół 850 mm
Długość ze zderzakami 6140 mm
Szerokość 2970 mm
Wysokość 3200 mm
Prędkość konstrukcyjna 18 km/h


Typ silnika spalinowego S-324HL
Moc znamionowa 55 kW (75 KM)
Zapas paliwa 150 kg
Rodzaj przekładni mechaniczna
System hamulca Knorra i ręczny postojowy
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania brak


Ls75 – lokomotywa spalinowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1959-1960. Wyprodukowano jedynie 20 sztuk w dwóch podtypach - Ls75 oraz 2Ls75.