M 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie)
 
 
Linia 15: Linia 15:
 
§81 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)
 
§81 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
[[Kategoria:Prawo kolejowe]]
 
 
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]]
 
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]]

Aktualna wersja na dzień 16:45, 17 sty 2013

M 1 (Jazda manewrowa zabroniona) - sygnał nadawany przez kształtową tarczę manewrową zakazujący przejechania manewrującym taborem poza tarczę.

  • Dzienny obraz sygnału: kwadratowa tarcza niebieska z białą obwódką, ustawiona przekątną pionowo
  • Nocny obraz sygnału: niebieskie światło na maszcie pod tarczą.

Jeżeli tarcza manewrowa kształtowa wskazuje stale sygnał M 1 „Jazda manewrowa zabroniona”, dopuszcza się niestosowanie sygnału nocnego, pod warunkiem że tarcza jest odblaskowa

Źródło[edytuj]

§81 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)