Edytujesz Masa pojazdu kolejowego
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
== Geneza == | == Geneza == | ||
− | Historycznie | + | Historycznie rozróznienie rodzajów mas, wiąże się przede wszystkim z dużą masą węgla i wody potrzebnej do pracy parowozu, gdzie różnica między masą pustej lokomotywy względem masy lokomotywy przygotowanej do służby była istotna. Jest to szczególnie widoczne gdy porównamy masy materiałów eksploatacyjnych względem masy pustego pojazdu, w branży motoryzacyjnej do branży kolejowej |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
== Rodzaje mas == | == Rodzaje mas == | ||
− | + | Norma PN-EN 15633 "Kolejnictwo - definicje mas pojazdów" definiuje: | |
− | |||
− | |||
+ | * [[Masa własna|masę własną]] | ||
* [[Masa projektowa|masę projektową]] | * [[Masa projektowa|masę projektową]] | ||
− | + | * [[Masa eksploatacyjna|masę eksploatacyjną]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | * [[Masa eksploatacyjna|masę | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |