Edytujesz Masa pojazdu kolejowego
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
== Geneza == | == Geneza == | ||
− | Historycznie | + | Historycznie rozróznienie rodzajów mas, wiąże się przede wszystkim z dużą masą węgla i wody potrzebnej do pracy parowozu, gdzie różnica między masą pustej lokomotywy względem masy lokomotywy przygotowanej do służby była istotna. Jest to szczególnie widoczne gdy porównamy masy materiałów eksploatacyjnych względem masy pustego pojazdu, w branży motoryzacyjnej do branży kolejowej |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
== Rodzaje mas == | == Rodzaje mas == | ||
− | Wedle opisu zakresu ze strony sklep.pkn.pl, norma PN-EN 15663 | + | Wedle opisu zakresu ze strony sklep.pkn.pl, norma PN-EN 15663 "Kolejnictwo - Masy pojazdu" definiuje: |
* [[Masa własna|martwą masę]] | * [[Masa własna|martwą masę]] | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
− | Jednak należy podkreślić, że jest to norma w angielskiej wersji językowej, zaś określenia poszczególnych mas | + | Jednak należy podkreślić, że jest to norma w angielskiej wersji językowej, zaś określenia poszczególnych mas możamy znaleźć również w aktach prawnych, które definicyjnie są nadrzędne względem słownictwa normy, a tym bardziej słownictwa strony internetowej sklepu norm. |
== Zobacz też == | == Zobacz też == |