Edytujesz Mw63
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 43: | Linia 43: | ||
Wagony typu Mw63 eksploatowane były pierwotnie na [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Gdańskiej Kolei Dojazdowej]], [[Kwidzyńska Kolej Dojazdowa|Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej]] oraz [[Hrubieszowska Kolej Dojazdowa|Hrubieszowskiej Kolei Dojazdowej]]. Pod koniec eksploatacji pod zarządem PKP wagony MBd1-133 i 137 przesłano ze zlikwidowanej [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Gdańskiej Kolei Dojazdowej]] na [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełcką Kolej Dojazdową]] (rok 1996), gdzie używane byly jako drezyny (Dkd605 i 606), a następnie MBd1-133 (Dkd 605) z Ełku na [[Mławska Kolej Dojazdowa|Mławską Kolej Dojazdową]]. Kolejny wagon tego typu - MBd1-125 (Dkd 603) po likwidacji [[Hrubieszowska Kolej Dojazdowa|Hrubieszowskiej Kolei Dojazdowej]] w roku 1994 przesłano na [[Przeworska Kolej Dojazdowa|Przeworską Kolej Dojazdową]], a następnie w 1999 na [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]. | Wagony typu Mw63 eksploatowane były pierwotnie na [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Gdańskiej Kolei Dojazdowej]], [[Kwidzyńska Kolej Dojazdowa|Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej]] oraz [[Hrubieszowska Kolej Dojazdowa|Hrubieszowskiej Kolei Dojazdowej]]. Pod koniec eksploatacji pod zarządem PKP wagony MBd1-133 i 137 przesłano ze zlikwidowanej [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Gdańskiej Kolei Dojazdowej]] na [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełcką Kolej Dojazdową]] (rok 1996), gdzie używane byly jako drezyny (Dkd605 i 606), a następnie MBd1-133 (Dkd 605) z Ełku na [[Mławska Kolej Dojazdowa|Mławską Kolej Dojazdową]]. Kolejny wagon tego typu - MBd1-125 (Dkd 603) po likwidacji [[Hrubieszowska Kolej Dojazdowa|Hrubieszowskiej Kolei Dojazdowej]] w roku 1994 przesłano na [[Przeworska Kolej Dojazdowa|Przeworską Kolej Dojazdową]], a następnie w 1999 na [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]. | ||
− | Do dziś zachowały się wagony MBd1 | + | Do dziś zachowały się wagony MBd1 o numerach: |
− | - 130 prototyp, sprawny, eksploatowany sporadyczne przez [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]] | + | |- 130 prototyp, sprawny, eksploatowany sporadyczne przez [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]] |
− | - 133 w trakcie odbudowy w Rogowie [[Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała]] | + | |- 133 w trakcie odbudowy w Rogowie [[Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała]] |
− | - 134 odstawiony na zapleczu w Sochaczewie [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]] | + | |- 134 odstawiony na zapleczu w Sochaczewie [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]] - wagon był względnie kompletny (szyby, wnętrze, osie) |
− | - 137 eksponat na ekspozycji w Ełku ([[Ełcka Kolej Wąskotorowa|EKW]] | + | |- 137 eksponat na ekspozycji w Ełku ([[Ełcka Kolej Wąskotorowa|EKW]] |
− | - 138 odstawiony w [[Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała]], w ostatnim okresie eksploatacji w cukrowni używany jako na doczepny | + | |- 138 odstawiony w [[Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała]], w ostatnim okresie eksploatacji w cukrowni używany jako na doczepny |
− | - 139 wrak odstawiony na zapleczu w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], | + | |- 139 wrak odstawiony na zapleczu w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], |
− | - 281 (ex. 125) – oczekujący remontu w Bytomiu ([[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|GKW]]). | + | |- 281 (ex. 125) – oczekujący remontu w Bytomiu ([[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|GKW]]). |
== Opis techniczny == | == Opis techniczny == |