Posterunek osłonny

Z Enkol
Wersja z dnia 12:51, 31 mar 2012 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (utworzenie artykułu)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Posterunek osłonny - posterunek ruchu urządzony na szlaku dla osłony miejsca skrzyżówania w jednym poziomie dwóch linii kolejowych, linii kolejowej z linią tramwajową, splotu torów, mostu zwodzonego lub obrotowego. Posterunek ten nie bierze udziału w zapowiadaniu ruchu pociągów.

Posterunek osłonny może być urządzony przy przejściu ze szlaku dwutorowego w jednotorowy lub z jednotorowego w dwutorowy, o ile nie zachodzi potrzeba urządzenia tam posterunku odgałęźnego[1].


Przypisy

  1. §3 pkt. 5 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) - Artykuł uchylony