Przejazd kolejowy
Przejazd kolejowy - skrzyżowanie toru lub torów kolejowych i drogi znajdujących się na tym samym poziomie.
Według danych PKP PLK w Polsce w roku 2012 funkcjonowało 15 915 przejazdów kolejowych[1].
Podział przejazdów kolejowych
Przejazdy kolejowe dzieli się:
Pod względem ilości torów
- jednotorowe
- wielotorowe
Pod względem kategorii przejazdu
- A - przejazdy strzeżone, oprócz tego wyposażone w rogatki oraz w większości sygnalizację świetlną (54%)
- B - przejazdy niestrzeżony, wyposażony w tzw. półrogatki (54%)
- C - przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną (27%)
- D - przejazd oznakowany jedynie znakami drogowymi
- E - przejazd kolejowy wyposażony w tzw. labirynty, dotyczący tylko ruchu pieszego (2%)
- F - przejazdy niepubliczne (1%)
W nawiasach podano procentowy udział tego typu przejazdów w ogólnej ich liczbie w Polsce[1].
Wskaźnik W6a oznaczający, że należy dać sygnał Rp1
Wskaźnik W6b oznaczający, że należy wielokrotnie dać sygnał Rp1
Zobacz też
Przypisy
- ↑ 1,0 1,1 Raport Roczny PKP PLK 2012. [dostęp 2014-12-12]. ss. 23, 41.