Przestrzeń berneńska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
(Przypisy)
Linia 8: Linia 8:
 
Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.
 
Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.
  
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.
+
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN<ref>2011/291/UE: Decyzja Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2737), punkt 4.2.2.2.5 - {{EUR-Lex|seria=L|numer=139|rok=2011|miesiac=05|dzien=16}}</ref>.
  
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}

Wersja z 10:00, 23 mar 2013

Przestrzeń berneńska - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony [1].


Przestrzeń ta powinna być wolne od części stałych. W związku z tym wymaganiem części składowe mechanizmu sprzęgającego powinny się w położeniu bocznym względem jego linii środkowej.

W przestrzeni tej mogą znajdować się kable połączeniowe i węże elastyczne, jak również elastyczne odkształcalne elementy przejść. Pod zderzakami nie powinny znajdować się żadne urządzenia, które utrudniałyby dostęp do omawianej przestrzeni.

Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.

Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN[2].


Przypisy

  1. Encyklopedia PWN. [dostęp 2013-03-23].
  2. 2011/291/UE: Decyzja Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2737), punkt 4.2.2.2.5 - Dz. Urz. UE L 139 z 16.05.2011