Tabor:Lw-00058: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(początek)
 
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox
+
{{Lw metryka pojazdu
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[WLs40]]
+
|Stan=Sprawna
|numer_seryjny_pojazdu    = 308
+
|Producent=ZNTK Poznań
|grafika                  = [[Plik:WLs40-308a.JPG|290px]]
+
|Typ=WLs40
|rok_produkcji            = 1955
+
|Numer=308
|stan                    = Sprawna
+
|Rok produkcji=1955
|rok_odstawienia          =  
+
|Ostatnie oznaczenie=brak
|rok_złomowania          =
+
|Ostatni rozstaw=600 mm
|obecne_oznaczenie        = obecnie brak oznaczeń,
+
|Ostatni typ silnika=S324HL
wcześniej WLS40-40365
+
|Ostatnie stacjonowanie=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
|obecne_stacjonowanie    = Hel ([[Muzeum Obrony Wybrzeża|MOW]])
+
|Ostatni kraj=Polska
|typ_silnika              = [[S324|S324HL]]
+
|Użytkownik=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
|1_rozstaw_fabryczny      = 600mm
+
|Właściciel=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
|2_rozstaw                =
+
|Kolej=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
|2_rozstaw_rok            =
+
|Uwagi=W wojsku pomalowana na kolor oliwkowy z czerwonymi czołownicami i żółtym paskiem. Po remoncie w 2013 roku pomalowana na kolor oliwkowy z czerwonymi czołownicami bez paska.
|3_rozstaw                =
+
|Opis=W Wojsku Polskim nr ewidencyjny WP11-40365.
|3_rozstaw_rok            =
+
W 2010 przekazana Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu. Po trzyletnim postoju spowodowanym okresem działań Muzeum na rzecz pozyskania nieużywanej przez Marynarkę Wojenną bocznicy oraz schronów amunicyjnych, wczesną wiosną 2013 roku przeszła remont. Od maja 2013 roku rozpoczęła ponowną służbę na trasie od 3 stanowiska „Cezar” baterii „Schleswig Holstein" do Muzeum Kolei Helskich.
|4_rozstaw                =
+
<ref>Informacje zebrane przez Artura Labuddę</ref>.
|4_rozstaw_rok            =
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Komenda Portu Wojennego Hel|1955|30.12.2007}}{{Lw stacjonowanie|Punkt Bazowania Hel|31.12.2007|2010}}{{Lw stacjonowanie|Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu|2010|obecnie}}
|5_rozstaw                =
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLS40 WP 40 365|1955|2010}}
|5_rozstaw_rok            =
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1955|nadal}}
|1_stacjonowanie          = Komeda Portu Wojennego Hel
+
|Grafika=WLs40-308a.JPG
|1_okres_stacjonowania    = 1955-2007
+
|Foto1=WLs40-308c.JPG
|2_stacjonowanie          = Punkt Bazowania Hel
+
|Opis1=WLs40-308 przed remontem
|2_okres_stacjonowania    = 2008-2010
+
|Foto2=WLs40-308b.JPG
|3_stacjonowanie          = Hel ([[Muzeum Obrony Wybrzeża|MOW]])
+
|Opis2=WLs40-308 po remoncie
|3_okres_stacjonowania    = od 2010
+
|Foto3=WLs40-308d.JPG
|4_stacjonowanie          =
+
|Opis3=WLs40-308 w peronie Muzeum Kolei Helskich
|4_okres_stacjonowania    =
+
|Foto4=WLs40-308e.JPG
|5_stacjonowanie          =
+
|Opis4=Tabliczka znamionowa WLs40-308
|5_okres_stacjonowania    =
 
|6_stacjonowanie          =
 
|6_okres_stacjonowania    =
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = WLS-40
 
40 365
 
|1_rok                    = 1955
 
|2_oznaczenie            =
 
|2_rok                    =
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie            =
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
 
}}
 
}}
 
Do 2007 roku bazowała na terenie Komedy portu wojennego Hel. Od 2008 pracowała w Punkcie Bazowania Hel. W 2010 przekazana Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu.
 
Po trzyletnim postoju spowodowanym okresem działań Muzeum na rzecz pozyskania nieużywanej bocznicy oraz schronów amunicyjnych przez Marynarkę Wojenną wczesna wiosną 2013 roku przeszła remont. Od maja 2013 roku rozpoczęła ponowną służbę na trasie; od 3 stanowiska „Cezar” baterii „Schleswig Holstein" do Muzeum Kolei Helskich.
 
 
Numer nadany przez wojsko Wp – 40- 365.
 
 
 
[[Plik:WLs40-308c.JPG|300px|thumb|left|WLs40-308 przed remontem]]
 
 
[[Plik:WLs40-308b.JPG|300px|thumb|left|WLs40-308 po remoncie]]
 
 
[[Plik:WLs40-308d.JPG|300px|thumb|left|WLs40-308 w peronie Muzeum Kolei Helskich]]
 
 
[[Plik:WLs40-308e.JPG|300px|thumb|left|Tabliczka boczna WLs40-308]]
 
 
== Źródła ==
 
* Informacje zebrane przez Artura Labuddę
 
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
{{Powrót}}
 
 
[[Kategoria:WLs40]]
 

Aktualna wersja na dzień 21:08, 19 sty 2021


<<< WLs40

WLs40 308

Stan: sprawna

WLs40-308a.JPG

Rok produkcji

1955

Producent

ZNTK Poznań

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

brak

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Kolej

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Użytkownik

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Właściciel

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Stacjonowanie

Komenda Portu Wojennego Hel 1955 - 30.12.2007
Punkt Bazowania Hel 31.12.2007 - 2010
Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu 2010 - obecnie

Rozstaw

600 mm 1955 - nadal

Oznaczenie

WLS40 WP 40 365 1955 - 2010

Dodatkowe informacje

W wojsku pomalowana na kolor oliwkowy z czerwonymi czołownicami i żółtym paskiem. Po remoncie w 2013 roku pomalowana na kolor oliwkowy z czerwonymi czołownicami bez paska.

Szczegółowy opis i uwagi

W Wojsku Polskim nr ewidencyjny WP11-40365. W 2010 przekazana Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu. Po trzyletnim postoju spowodowanym okresem działań Muzeum na rzecz pozyskania nieużywanej przez Marynarkę Wojenną bocznicy oraz schronów amunicyjnych, wczesną wiosną 2013 roku przeszła remont. Od maja 2013 roku rozpoczęła ponowną służbę na trasie od 3 stanowiska „Cezar” baterii „Schleswig Holstein" do Muzeum Kolei Helskich. [1].

Galeria

Źródła

  1. Informacje zebrane przez Artura Labuddę