Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja)
(aktualizacja)
Linia 9: Linia 9:
 
  |obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-08
 
  |obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-08
 
  |obecne_stacjonowanie    = [[Rudy]]
 
  |obecne_stacjonowanie    = [[Rudy]]
  |typ_silnika              = Maybach
+
  |typ_silnika              = Henschel
 
  |1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
 
  |1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
 
  |2_rozstaw                =
 
  |2_rozstaw                =
Linia 65: Linia 65:
  
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.<br>
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.<br>
Cechą charakterystyczną tej lokomotywy (podobnie jak i pozostałych dwóch Lxd2 będących w posiadaniu huty) jest brak instalacji hamulca zespolonego.  
+
   
  
  

Wersja z 00:40, 30 mar 2012

L45H 24324
Rok produkcji 1981
Stan sprawny


Obecne oznaczenie HP-Lxd2-08
Miejsce obecnego stacjonowania Rudy
Obecny (ostatni) typ silnika Henschel
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1981



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Pokój 1981-2012 [1]
Rudy od 2012.01





Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
HP-Lxd2-08 1981





'


Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.

Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.






Szablon:Powrót

Przypisy